“Ta torskryggen!!!”

Rankad som nr 293 av 3 436 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Södermalm Område
Omdömet skrevs 9 mars 2021

Vi har ätit här förr och kommer gärna tillbaka för det jättetrevliga läget. De brukar också vara bra på fisk - så också den här gången. En liten Skagen som förrätt; god röra men inte wow (kallt bröd). Men sedan torskrygg med hummer, jordärtskockspuré och spenat. Det var WOW! Med en supergod Chablis! Där skulle jag ha slutit äta. Maken tog en god brownie medan jag tog citronmarängpaj. Stenhård paj som sprätte iväg när jag stack gaffeln i den och rinnande surt inkråm. Trist. Någon ny i köket? Hur som helst en trevlig kväll i stojig miljö men som ändå kändes coronasäkert. Man får tydligen numera också ta med hunden. Trevligt!

Datum för besöket: mars 2021
1  Tack Charlotte W

Omdömet skrevs 30 januari 2021

Vi var där för att vi fått en brunch i present. Det ingick två lyxiga mackor, cava och vin till maten. Vi tackade nej till vinet frågade om vi fick beställa kaffe istället. ”Jadå, absolut - vad ni vill! Cappuccino, latte, vanligt eller annat!” Vi beställde varsin cappuccino, och på slutet ett par till för vi utgick såklart ifrån att det ingick i brunchen, dessutom hoppade vi ju vinet och servitrisen förvarnade inte att det skulle kosta extra. När vi skulle gå fick vi alltså betala 150 spänn när vi trott att allt ingick så vi lämnade med väldigt tråkig känsla i kroppen. I övrigt trevligt läge vi vattnet, ok skagen om än torrt bröd (ej stekt i smör) och lite väl hög syra. Fasiken vad trist!

Datum för besöket: januari 2021
Tack ellinorb294
Omdömet skrevs 29 januari 2021

Sååå smaklös wallenbergare! Den innehöll 80% ströbröd och var helt smaklös!
Jättetrevligt personal men köket lämnar övrigt att önska. Det är tredje gången vi ger Göteborg chansen men också den sista, åtminstone vad gäller maten.

Datum för besöket: januari 2021
2  Tack 0ernstk
Omdömet skrevs 25 oktober 2020

Vi började med ostron och räkor, fräscha och goda. Väntade nästan 1 timme på varmrätten... Varje gång man vill beställa ngt mer tar det en evighet att få hjälp. Men mycket trevlig personal ändå. Mycket fin och mysig miljö. Perfekt för brunch på söndag när man inte har bråttom.

Datum för besöket: oktober 2020
2  Tack Julkaslaw
Omdömet skrevs 12 oktober 2020 från mobil enhet

Vi delade på lite färska räkor med bröd och aioli till förrätt. Alldeles lagom. Kött med rostad potatis, goda såser till varmrätt, stora portioner orkade ingen dessert. Ganska stimmigt i lokalen och mycket trängsel vid ingången. Maten får högt betyg!

Datum för besöket: oktober 2020
2  Tack Gumman77

Resenärer som tittade på Goteborg tittade också på

Besökt Goteborg? Berätta vad du tyckte!