“Härlig miljö”

Kök: Franskt, Fisk och skaldjur, Svenskt
Bra för: Barhäng
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Vasastan
Beskrivning: Vi hämtar vår inspiration från Bistrokulturen i Frankrike. Därför har vi en bred meny som innehåller allt från skaldjursplatåer till fina fisken, lammrostbiff, välhängda biffar och rumstempererade franska ostar. Vår specialitet är ostron. Vi ordnar även vinprovningar i vår vinkällare.
Omdömet skrevs 22 februari 2020

Wasahof är en gammal härlig klassisk restaurang med trevlig stämning och rustik inredning. Trevligt med live musik av hög kvalitet. Maten var god och höll också hög kvalitet. Rutinerad och trevlig serverings personal som hade full koll på dryckestips och splitningen av notan.
Hit kommer vi gärna tillbaka.

Datum för besöket: februari 2020
Tack uffel80

Omdömet skrevs 17 januari 2020 från mobil enhet

God mat ,de är kända för gedigen skaldjur och fiskmeny ,mycket gott ,men för oss alldeles för stökigt och högljutt tyvärr annars en trevlig kväll m bra service

Tack Anette T
Omdömet skrevs 11 januari 2020 från mobil enhet

Älskar Wasahof! Har ätit skaldjur tidigare gånger, men igår tog både jag och min vän fisk. Röding med svamprisotto, grillad sparris och små tomater från ugnen - kan det bli bättre? Stor portion, perfekt tillagad fisk, gott husets vin till det, så var man helt nöjd. Heller inte dyrt: varmrätt, dessert och tre glas vin kostade ung 1100 kr för 2 pers. Servicen är på topp, även om vi fick vänta på att beställa desserten. Det här är ett favoritställe i stan, om man tycker fisk och skaldjur är gott. Kommer dit snart igen!

Tack Katarina92
Omdömet skrevs 9 januari 2020

Vi blev riktigt väl mottagna på Wasahof av trevlig och serviceminded personal. Vi fick god mat. Anka och havskräftor väl presenterade. Miljön var blandat rustikt och modernt, en lång bar på ena sidan. Mindre bord runt om. Lite hög ljudnivå med så många gäster. Ingen hög musik doch.En riktig trevlig tidig middag med vänner.

Tack Stig N
Omdömet skrevs 20 december 2019

Tyvärr blev kvällen inte det vi väntat oss på Wasahof, som brukar ha hög standard på maten och servicen. Nu var servicen bortom allt man kan önska sig - med en manlig servitör som rynkade på näsan och höjde på ögonbrynen och var sur som en citron, så att alla i bordssällskapet blev till slut beklämda. Även maten han rekommenderade var tyvärr tråkig. Har sällan ätit så små och torra blåmusslor - synd. Leder tyvärr till att vi inte väljer Wasahof, nästa gång vi tänker fisk och skaldjur.

Datum för besöket: december 2019
Tack 379nanna

Resenärer som tittade på Wasahof tittade också på

Besökt Wasahof? Berätta vad du tyckte!