“Upplevelse även för icke-vegetarianer!”

Mathias Dahlgrens Rutabaga
Rankad som nr 53 av 3 391 Restauranger i Stockholm
Bra för: Särskilda tillfällen, Lokal mat
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Middag, Lunch, Bokningar
Område: Norrmalm
Beskrivning: Matsalen är en modern gastronomisk restaurang. Vårt kök bygger på att använda de bästa råvarorna som är här och nu i Sverige och övriga världen, vi kryddar det med nyfikenhet och inspiration från allt vi möter. ”Det naturliga köket” är en meny som ändras utifrån naturens skiftningar. Till alla rätter som vi skapar väljer vi dryck utifrån maten. Alla våra producenter har vi valt med omsorg, de levererar något som vi tycker om. Menyn & dryckerna är som råvarorna, levande och förändras över tid.
Omdömet skrevs 30 mars 2018

Vi är inte vegetarianer, men var nyfikna på Rutabaga. Ett besök som vi inte ångrar. Vi valde "Stora Rutabaga", sex rätter med tillhörande 1/2 vinpaket. Förutom de sex rätterna ingick några aptitretare. Allt spännande presenterat och mycket välsmakande. Två favoriter blev kålrabbi med äpple och tryffelpizzan.
Inredningen snyggt löst med ett långbord i mitten av lokalen och bord längs med väggarna där mindre sällskap sitter bredvid varandra.
Inte billigt, men är man matintresserad är det helt klart värt ett besök.

Tack Ulbe55

Omdömet skrevs 5 mars 2018

Åt vid chef's table på Rutabaga i februari 2018 och det var en storslagen mat-upplevelse! Varje rätt vara nära på 10/10 och det tillkom överraskningsrätter utöver vad som ursprungligen stod på menyn. Dryckespaketet som serverades till menyn var precis som maten omväxlande och utsökt.

Tack chipsfingers
Omdömet skrevs 9 januari 2018

Trevlig atmosfär, god mat, intressant meny. i tiden. Trevlig modern inredning och vällagad mat. Trevlig personal och trevligt att se hur man jobbar i köket.

Tack Leif H
Omdömet skrevs 16 december 2017 från mobil enhet

Två omgångar vegetariskt om åtta olika rätter. Varierat och mycket välsmakande. Rekommenderas varmt!

Tack Joel K
Omdömet skrevs 30 november 2017 från mobil enhet

Fantastisk vegetarisk mat på ett sätt man aldrig ätit det på tidigare. Perfekt att njuta av deras Chefs Table och få både fantastisk mat som inspiration att laga spännande vegetarisk mat själv.
Kimberly Thank you for making our evening at Rutabaga such a great experience.

Tack Annica B

Resenärer som tittade på Mathias Dahlgrens Rutabaga tittade också på

Besökt Mathias Dahlgrens Rutabaga? Berätta vad du tyckte!