“Blandade känslor och kommer inte bo där igen”
Omdöme om Clas på Hörnet

Clas på Hörnet
Rankad som nr 558 av 3 393 Restauranger i Stockholm
Kök: Europeiskt, Svenskt
Bra för: Lokal mat, Särskilda tillfällen, Romantiska möten
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Uteservering, Bokningar
Område: Vasastan
Omdömet skrevs 31 december 2017

Bokning sker med fördel på hemsidan till Clas på Hörnet. Personalen är superbra, verkligen trevliga och hjälpsamma. Vi både i sviten och den var prisvärd, badrummet höll bra standard för en svit, rummet var trevligt ordnat, sängen var stenhård och inte bekväm. På Tv:n utlovas kabelkanaler men det var inte alls så, färre kanaler en hemma och där har vi inga filmkanaler eller sportkanaler. Tv:n satt Lååångt från sängen, andra sidan rummet och var en 32 tummare gissar jag, bilden var lite på så långt håll. Tv:n hade de kunnat monterat närmare sängen lätt. Frukosten var bra och det gick att äta på rummet även om personalen helst ser att man går ner till matsalen. Det kan således göra undantag ibland, men säkert ingen man ska räkna med eftersom de var ensamma i receptionen. Inget jag åker till baka till och det beror enbart på sängen och att det var så lyhört mellan rummen ALLT hörs. Sov inte många timmar under natten, lär inte bli ersatt.

2  Tack Nukite

Omdömet skrevs 28 december 2017

Mkt god frukost
Croissenterna var så goda.
Inte stort frukostbord utan de hade det som behövdes.

Underbar personal med hög klass på service

2  Tack Therese L
Omdömet skrevs 8 december 2017

Julbord med goda vänner, eftermiddagssittning kl 15.00. Oinspirerat uppdukat julbord med halvfulla uppläggningsfat som verkade ha stått kvar där sedan lunchsittningen och inte fyllts på. Efterlyste matjessill, fick svaret lite skämtsamt att "det får du äta hemma". Fair enough, det fanns ju 10 andra sorter att välja på, dvs några förskrämda sillbitar fördelade på 10 vanliga glasskålar med skyltar brevid sig tillsynes slumpmässigt utställda så det inte gick att avgöra vilken skylt som hörde till vilken skål. Det kallskurna som fanns på de halvfulla faten var torrt. Julkorven låg och simmade i någon slags mörk koagulerad sås i en ugnsfast form till hälften täckt med alufolie med skylten "Dopp i Grytan" bredvid sig. Dopp i grytan saknades för övrigt, precis som både knäckebröd och whiskycheddar. Ostbrickan - om den ens kan kallas så - var bara sorglig. Det mjuka brödet var i klass med färdigköpt vörtlimpa från mataffären som har bakdag för fem dagar sedan - alltså torrt. Det tog också slut och inget mer kom fram. Lutfisken var mer lutfisksoppa, köttbullarna var kalla och kompakta och prinskorvarna hade tappat sin spänst. Jag är inte ens säker på att det som jag tror var Janson faktiskt var Janson. Ingen i personalen verkade bry sig det minsta om hur det såg ut på julbordet, vad de olika sakerna var och om något behövdes fyllas på eller faktiskt fräschas upp. Ett uppläggningsfat vars ena halva består av rödbetssallad med starka drag av att börja torka in och vars andra halva består av restskrap kanske ska bytas ut, någon? Chokladmoussen fanns det bara skrap kvar av, bortsett från en liten bit. Eller var det chokladpudding? Ingen visste. Det stod portionsglas med någon slags crumble pie i - den var OK, men jag vet fortfarande inte vad egentligen var. Det märkliga i sammanhanget var att det rörde sig 2-3 ur personalen runt julbordet, men de gjorde inget. De, precis som serveringspersonalen vid bordet där vi satt, var visserligen var mycket trevliga och charmiga men ack så opålästa/outbildade/orutinerade. "Ehh... jag tror att vi har lite olika snapssorter, jag går och kollar" Really? Hade vi otur? Satsar man inte så mycket på eftermiddagssittningarna utan fokuserar på lunch- och kvällsittningarna? Helt ärligt kändes hela julbordet som att vi fick äta det som blivit över efter att några andra smörjt kråset på lunchen. En besvikelse av stora mått.

4  Tack Gunnar D
Omdömet skrevs 5 december 2017

Åt idag julbord med kollegorna på jobbet. Bord var bokat till 11.30. Vi kom dit i tid. Blev ombedda att vänta 10 minuter för att allt inte var framdukat, När vi blev välkomnade att börja var fortfarande inte allt framme.Bröd saknades, smör fanns inte framme utan man fick säga till. Julbordet serveras i tältet framför entrén och det var väl OK om man hade haft varma tallrikar till de varma rätterna. Men med iskalla tallrikar så blir den varma maten kall fort... Jansson tog slut precis när jag skulle ta och jag sa till - fick beskedet kommer strax. Efter 10 minuter och pratat med 3 i personalen så gav jag upp. Maten är OK men man behöver organisera upp köket och kökspersonalen.

1  Tack Caroline S
Omdömet skrevs 25 november 2017

trevlig personal, fint central läge, rymliga rum, härlig frukost, sköna mattor i rummen, sängen var lite hård men OK

1  Tack SwedishFamily2015

Resenärer som tittade på Clas på Hörnet tittade också på

Besökt Clas på Hörnet? Berätta vad du tyckte!