“Julbordet 2017 - en rejäl besvikelse!”
Omdöme om Clas på Hörnet

Clas på Hörnet
Rankad som nr 488 av 3 514 Restauranger i Stockholm
Kök: Europeiskt, Svenskt
Bra för: Särskilda tillfällen, Lokal mat, Romantiska möten
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Uteservering, Bokningar
Område: Vasastan
Omdömet skrevs 8 december 2017

Julbord med goda vänner, eftermiddagssittning kl 15.00. Oinspirerat uppdukat julbord med halvfulla uppläggningsfat som verkade ha stått kvar där sedan lunchsittningen och inte fyllts på. Efterlyste matjessill, fick svaret lite skämtsamt att "det får du äta hemma". Fair enough, det fanns ju 10 andra sorter att välja på, dvs några förskrämda sillbitar fördelade på 10 vanliga glasskålar med skyltar brevid sig tillsynes slumpmässigt utställda så det inte gick att avgöra vilken skylt som hörde till vilken skål. Det kallskurna som fanns på de halvfulla faten var torrt. Julkorven låg och simmade i någon slags mörk koagulerad sås i en ugnsfast form till hälften täckt med alufolie med skylten "Dopp i Grytan" bredvid sig. Dopp i grytan saknades för övrigt, precis som både knäckebröd och whiskycheddar. Ostbrickan - om den ens kan kallas så - var bara sorglig. Det mjuka brödet var i klass med färdigköpt vörtlimpa från mataffären som har bakdag för fem dagar sedan - alltså torrt. Det tog också slut och inget mer kom fram. Lutfisken var mer lutfisksoppa, köttbullarna var kalla och kompakta och prinskorvarna hade tappat sin spänst. Jag är inte ens säker på att det som jag tror var Janson faktiskt var Janson. Ingen i personalen verkade bry sig det minsta om hur det såg ut på julbordet, vad de olika sakerna var och om något behövdes fyllas på eller faktiskt fräschas upp. Ett uppläggningsfat vars ena halva består av rödbetssallad med starka drag av att börja torka in och vars andra halva består av restskrap kanske ska bytas ut, någon? Chokladmoussen fanns det bara skrap kvar av, bortsett från en liten bit. Eller var det chokladpudding? Ingen visste. Det stod portionsglas med någon slags crumble pie i - den var OK, men jag vet fortfarande inte vad egentligen var. Det märkliga i sammanhanget var att det rörde sig 2-3 ur personalen runt julbordet, men de gjorde inget. De, precis som serveringspersonalen vid bordet där vi satt, var visserligen var mycket trevliga och charmiga men ack så opålästa/outbildade/orutinerade. "Ehh... jag tror att vi har lite olika snapssorter, jag går och kollar" Really? Hade vi otur? Satsar man inte så mycket på eftermiddagssittningarna utan fokuserar på lunch- och kvällsittningarna? Helt ärligt kändes hela julbordet som att vi fick äta det som blivit över efter att några andra smörjt kråset på lunchen. En besvikelse av stora mått.

Datum för besöket: december 2017
5  Tack Gunnar D

Omdömet skrevs 5 december 2017

Åt idag julbord med kollegorna på jobbet. Bord var bokat till 11.30. Vi kom dit i tid. Blev ombedda att vänta 10 minuter för att allt inte var framdukat, När vi blev välkomnade att börja var fortfarande inte allt framme.Bröd saknades, smör fanns inte framme utan man fick säga till. Julbordet serveras i tältet framför entrén och det var väl OK om man hade haft varma tallrikar till de varma rätterna. Men med iskalla tallrikar så blir den varma maten kall fort... Jansson tog slut precis när jag skulle ta och jag sa till - fick beskedet kommer strax. Efter 10 minuter och pratat med 3 i personalen så gav jag upp. Maten är OK men man behöver organisera upp köket och kökspersonalen.

Datum för besöket: december 2017
1  Tack Caroline S
Omdömet skrevs 25 november 2017

trevlig personal, fint central läge, rymliga rum, härlig frukost, sköna mattor i rummen, sängen var lite hård men OK

Datum för besöket: november 2017
1  Tack SwedishFamily2015
Omdömet skrevs 18 november 2017 från mobil enhet

Födelsedagsmiddag med vänner som tyvärr blev en dålig kväll.
Började med en smaklös råbiff som obegripligt nog var seg. Därefter Biff Rydberg där köttbitarna var hårda och sega. Helt misslyckad.
Dock var toast Skagen och fiskgrytan bra
vilket räddade middagen för några.
Trevlig personal.

Datum för besöket: november 2017
Tack brunskoga
Omdömet skrevs 19 oktober 2017 från mobil enhet

Grym kväll med Vällagad fantastisk husmanskost av stjärnkocken Micha Berendji. Åt hans mat på en tidigare resturang och nu är han tillbaka.

Jag provade Svenska klassiker som förrätt och sedan Biff Rydberg.

Tack för en fantastisk stämningsfull afton i Bellman-miljö med underbar mat och service!

Stefan

Datum för besöket: oktober 2017
Tack Stefan R

Resenärer som tittade på Clas på Hörnet tittade också på

Besökt Clas på Hörnet? Berätta vad du tyckte!