“Grym husmanskost”

Bra för: Romantiska möten, Särskilda tillfällen, Lokal mat
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Uteservering, Bokningar
Område: Vasastan
Omdömet skrevs 19 oktober 2017 från mobil enhet

Grym kväll med Vällagad fantastisk husmanskost av stjärnkocken Micha Berendji. Åt hans mat på en tidigare resturang och nu är han tillbaka.

Jag provade Svenska klassiker som förrätt och sedan Biff Rydberg.

Tack för en fantastisk stämningsfull afton i Bellman-miljö med underbar mat och service!

Stefan

Tack Stefan R

2024 av 91 omdömen

Omdömet skrevs 11 oktober 2017

Underbart ställe med rätt atmosfär och allt man kan önska sig. Mycket synd bara att man säger sig nu rikta in sig på en "ung" publik. Tidigare firade man 50-årsdagen på denna krog. Uttalat åldersdiskriminerande, vilket drar ner stället markant. Lika osmakligt som att man skulle säga att man vänder sig till en "vit" publik och tidigare fanns det mycket svarta på stället. Önskar stället kunde bli moderna och inse när man diskriminerar. Dessutom är 50 år inte riktigt detsamma som på 1800-talet. Och vad är ungt, dvs när är man inte den önskvärda målgruppen? Skärpning!

1  Tack Stockholmska2017
Omdömet skrevs 1 november 2016

Dagtid extremt trevlig personal och god lagad mat.
Köket stängde 21.00 vilket var en miss då vi läst stt de hade öppet till 23.00

Tack Inger W
Omdömet skrevs 11 augusti 2016

Lokalen, kanon. Servicen, kanon. Men tycker man kan förvänta sig mer av maten. går ofta dit i affärssammanhang av just lokal och service skäl. Men tycker att de borde skaffa en bättre kock för att det ska bli en femma!

Tack Bengt_schweden
Omdömet skrevs 4 september 2015

(Obs att stället numera heter Browallshof Hotell och Matsal!)
Årets augusti var soligast sedan mätningarna började för drygt hundra år sedan. När vi skulle träffa våra kompisar en fin augustikväll var det självklart att äta utomhus. Gärna på ett ställe där man slapp trängas, inte stördes av hög musik eller trafik.
Ett sådant ställe hittade vi. Browallshof Hotell och Matsal (fd Clas på hörnet) ligger på Surbrunnsgatan, en bit ifrån de vanliga (stökiga) nöjeskvarteren. Därav lugnet. Perfekt ställe för den som vill umgås i lugn och ro med sina vänner och äta god mat. På vintertid sitter man i den vackra matsalen, men en fin sommarkväll är gården den bästa platsen.
Vi började med trio på fågel - ljuvligt gott och vackert upplagt! Huvudrätten, den grillade regnbågsöringen slank också lätt ner. Efterrätt orkade vi inte, men satt kvar vid bordet i den ljumma kvällen, drack rosévin på den hemtrevliga, mysiga gården och njöt.
På vägen till den fräscha toaletten inomhus tjuvkikade jag in i ett av hotellrummen. Det såg verkligen inbjudande ut!
Vi blev furstligt uppassade och personalen var uppmärksam och supertrevlig. Vi kommer definitivt återkomma!

Tack Ritta J

Resenärer som tittade på Clas på Hörnet tittade också på

Besökt Clas på Hörnet? Berätta vad du tyckte!