“God japansk mat”

20:00
Rankad som nr 751 av 3 387 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Bokningar
Område: Gamla stan och Riddarholmen

En restaurang med riktigt god japansk mat. Jag njöt först av tempura med en fantastisk japansk öl, Kirin. Därefter blev det en blandad tallrik med sushi, maki och sashimi samt sjögrässallad. Snabbt serverat och trevlig personal! Kommer gärna tillbaka

Datum för besöket: april 2021
Tack fitzbenedict

Omdömet skrevs 8 maj 2021 från mobil enhet

Var sugen på att dricka Sake och valet föll på Shogun denna gång då vi såg att vi fick 50% på maten. Vi valde en meny med Sashimi och tempura. Allt var mycket gott och snyggt serverat. Mycket trevlig personal som gav tips kring val av dryck och dess temperatur. Kommer gärna åter.

Datum för besöket: maj 2021
Tack 865mariah
Omdömet skrevs 20 februari 2021 från mobil enhet

Väldigt god mat och grym service. Extra rekommendation för Sashimi och sukijaki! Även goda roliga efterrätter med sesambollar, moshi och grönt-te-glass

Datum för besöket: februari 2021
Tack elsandb
Omdömet skrevs 8 februari 2021 från mobil enhet

Jättetrevlig hovmästare och servitör. Perfekt väntetid på maten. De frågade t.o.m. hur lång tid vi ville vänta mellan rätterna. De var tydliga med att vi kunde välja allt trots att vi hade en bokning via the fork. Vi tog en meny och allt var gott. Roligt att få tillaga entrecôten själv. Vi gick därifrån proppmätta. Det var nästan för mycket mat. Vi orkade inte äta upp allt.
Hovmästaren var också noga med att informera om att de följer alla restriktoner och att det är avstånd mellan gästerna.

Datum för besöket: februari 2021
1  Tack Linda19732013
Omdömet skrevs 10 januari 2021

Super bra allting.Maten var så fantastiskt smakrik.Generösa portioner och suverän service.Har rekomenderar till alla jag känner.3 olika par har besökt sen dess och varit jättenöjda!
Deras sukiyaki är magisk!
Vi var även där på julbordet som detta är serverades vid bordet.Omni ska äta ett julbord,låt det bli på Shogun.
Personalen är toppen!
Gå dit!

Datum för besöket: december 2020
Tack mat88

Resenärer som tittade på Shogun tittade också på

Besökt Shogun? Berätta vad du tyckte!