“Trevligt ställe”

Rankad som nr 412 av 3 393 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Bokningar
Område: Östermalm
Omdömet skrevs 1 april 2018

Detta var ett nytt ställe för mig men helt fantastiskt. Helt klart värt ett besök för alla som gillar ramen, eller som bara vill testa (ska man testa ska man ju göra det på ett bra ställe). Dessutom har de japansk läsk och öl som du knappast hittar var som helst i Sverige.

Tack Emma B

Omdömet skrevs 14 januari 2018 från mobil enhet

Kortfattat: bra portioner men lite mer nudlar och bättre pris hade inte skadat.

Gällande smakerna så känns det som någonting saknas.

Priserna kunde varit bättre, 140-220kr för en skål är ganska mycket för denna enkla mat.

Miljö: Högt tak och ingen ljuddämpning resulterar i en väldigt bullrig miljö där inte går att föra en normal samtalston.

Finns andra ställen i stan!

Tack Misha A
Omdömet skrevs 11 november 2017

Trångt men mysigt ställe. Åt ramen och det är bra mängd mat för pengarna, rikligt med grönsaker. Trevligt att de har glutenfritt alternativ på menyn.

Tack Moa A
Omdömet skrevs 1 november 2017 från mobil enhet

Provade tonkutsu ramen. Var inget riktigt tryck i buljongen, försiktig sälta och väldigt lite smak i fläsket. Ägget stack däremot iväg med en pikant syra som inte hängde ihop riktigt med övriga anrättningen. Nja, det här höll inte riktigt för mig.

Tack pieeetr
Omdömet skrevs 8 oktober 2017 från mobil enhet

Jag beställde en vegetarisk ramen och valde att ta risnudlar istället för äggnudlar för att göra den vegansk. Måste säga att jag blev väldigt besviken iom att miso buljongen inte smakade mycket, inte gjorde nudlarna det heller och till det fick jag svamp som var god, sockerärtor, tomat och lite tofu. Måste säga att det absolut inte var värt de 175kr jag fick betala.

Min partner beställe en yakiniku ramen som han tyckte var väldigt god och den gick på 170 kr men när jag kikade på menyn fanns det olika ramen skålar som gick på mellan 125-170kr med olika kött, ägg och tom vaktelägg. Detta gör det ännu mer oacceptabelt att ta 175kr för smaklös ramen bara för att göra den vegansk.

Kan tänka mig att den övriga maten inte är något fel på och min partner verkade väldigt nöjd men vegetarianer och veganer borde verkligen välja ett annat ställe då man endast blir straffad för det faktum att man vill äta en annan kost. Väldigt ledsen eftersom de andra omdömen var så positiva men måste tyvärr hålla med de negativare åsikterna. Jag pratade med personalen och hoppas de tar kritiken och bättrar på och kanske till o med lägger till fler vegetariska ramen så att de även kan vara en restaurang för ramen-älskare med annan kosthållning. Vegetarisk ramen kan absolut göras mycket godare än den jag fick smaka!

Tack Miriam K

Resenärer som tittade på Ramen Kimama tittade också på

Besökt Ramen Kimama? Berätta vad du tyckte!