“Fel priser på menyn och dålig service”
Omdöme om Lo Scudetto

Bra för: Affärsmöten, Romantiska möten
Middagsalternativ: Bokningar
Område: Östermalm
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Först hade de inte vår 500:-rabatt. Sen visade det sig att priserna på deras egen hemsida var fel (vinet kostade 429:- istället för 349:-). Och hälften av pizzorna som fanns på hemsidan fanns inte på menyn. Våra tre olika pizzor var helt OK men definitivt inte värda 147:-

Datum för besöket: februari 2020
1  Tack PelleH

Omdömet skrevs 17 november 2019 från mobil enhet

Valet var enkelt då vi skulle vidare att boka på en restaurang nära.
Beställde en pasta från menyn och vid fråga om vegetariskt så kunde man göra pasta med svamp ( det fanns risotto med svamp på menyn) samt ta tryffel från oxfilemenyn. Lät superbt, dock när maten kom var det tomatsås med zuccini/paprika och tämligen smaklöst. Servicen bedrövlig tar lång tid och då dessutom fel mat så är det svårt att känna själva upplevelsen.
Vi var där tidigt på kvällen redan kl 17. Så det fanns egentligen ingen förklaring.
Beställde en the/kaffe bad om dessertmenyn där vi bestämde oss för chokladtryffel med mandel. Efter 20 minuter hade kaffet inte kommit och vi hade heller inte fått beställa dessert. Beställde då in notan och avbokade kaffe/the.
Trist när det blir så på en restaurang som borde ha all potential.
Mysigt om än trångt mellan borden

Datum för besöket: november 2019
Tack Caruttah
Omdömet skrevs 2 november 2019 från mobil enhet

Första gången vi var här åt vi pizza och blev så nöjda så nu skulle vi dit igen. Denna gången blev vi dock besvikna då de hade slutat att servera pizza på lunchen. Servitrisen kunde inte svara på från vilken tid pizza serverades och erbjöd istället dagens rätt. Det var inget fel på det men vi kom ju dit för att äta pizza...

Datum för besöket: november 2019
1  Tack 559ulrical
Omdömet skrevs 29 september 2019 från mobil enhet

Vi blev positivt överraskade över den goda maten här. Min skaldjurspizza var oerhört god: härlig tomatsås och rikligt med god fyllning. Oxfilepastan var även den god. Ett stort plus för goda och prisvärda viner till. Vi tog sedan chokladsalami och pannacotta till efterrätt. Oerhört goda även dessa! Bra och trevlig service gjorde besöket mycket trevligt.

Datum för besöket: september 2019
Tack fitzbenedict
Omdömet skrevs 23 juli 2019

Glömde valnötter på min Milano pizza, efter påpekande, fick jag svar av kocken” vaddå? Ska jag hämta valnötter nu?” Ingen ursäkt fick jag eller att de kan fixa det.
Dessutom smutsiga dukar på bordet. Dålig bemötande

Datum för besöket: juli 2019
Tack Restauranglover

Resenärer som tittade på Lo Scudetto tittade också på

Besökt Lo Scudetto? Berätta vad du tyckte!