“Dyraste halvtaskiga salladsbuffén i världen?!”
Omdöme om Hermans

Hermans
Rankad som nr 97 av 3 474 Restauranger i Stockholm
Bra för: Romantiska möten, Familjer med barn, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Middag, Lunch, Buffé, Uteservering, Bokningar
Område: Södermalm
Beskrivning: Legendary Veggie Heaven Restaurant with Marvellous Views of Stockholm.
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Utsikten är fantastisk och brödet med örtsmör är riktigt bra. Sen har jag tyvärr inget mer postivt att skriva. Jag hade som icke-vegetarian hoppats på att bli inspirerad i det vegetariska och veganska köket men maten buffen för 260 kr (som har ett uppskattat fair värde på 69 kr) innehöll två ”varmrätter” - paprika- och tomatragu med champinjoner och en totalt överbakad lasagne. I övrigt fanns det lite bönsallade, hummus, isbergssallad etc. min spontana tanke kring maten och att folk omkring oss ändå verkade nöjda var - vad äter de här människorna till vardags som får dem att tycka om den här slafsiga buffen?!?! Enbart nudlar?! Buffén innehöll ju egentligen bara billiga råvaror. Var är pinjenötterna, romantica-tomaterna eller sparrisen?

Det var mycket folk på stället så jag antar att folk accepterar den låga nivån för ett högt pris för att det är en image-grej. Varför dricker man annars det äckliga neskaffet? Men vad vet jag! Jag förstår det verkligen inte....

När vi besökte Hermans var det iaf tydligt att det var populärt och den stora rotationen i den tajta lokalen gjorde att det var rätt stökigt och obekvämt.

Det här var verkligen inverterad lyx för en peng som man kan förvänta sig att få kvalitet för.

Snacka om att förstöra intresset av att laga vegansk mat!

2  Tack Carsten J
altervego, Chef på Hermans, svarade på det här omdömetSvarade 14 maj 2018

Hej Carsten!
Tråkigt att höra att du ej uppskattade vad som måste ha varit påskaftonsbuffén som vi för övrigt har fått mängder av lovord för. Vi lägger ner mycket energi på att skapa en så varierad buffé som möjligt med smaker från världens alla hörn. Det är givetvis en utmaning att blidka alla då smaken är som baken- delad. Vi får nu in spännande ingredienser från vår ekobonde i Almvik såsom våtarv, svensk ruccola och spenat och det kommer även att finnas sparris på menyn när den är prisvärd och tillgänglig. Det är ju en buffé restaurang och man får äta hur mycket man vill så det är något vi tar i beaktande när vi prissätter buffén. Utomlands är det vanligt att man väger sin tallrik och då blir det ju en helt annan prisbild och restaurang upplevelse.
Vi tar gärna in önskemål på rätter som våra gäster vill äta på buffén.
Nu blir det mer plats i restaurangen med då vi har öppnat upp trädgården med ytterligare 200 sitt platser.
Peas and Love

Omdömet skrevs 11 mars 2018 från mobil enhet

+ Det här är ett favorithak! Skön atmosfär, vackra maträtter och snygg småbohemisk inredning, fantastisk utsikt över vattnet och Djurgården om man har tur att få ett bort ute på verandan.

- trångt mellan borden, ingenstans att hänga av sig kläderna. Rätt dyr mat för en familj med barn (som dessutom äter ett par tuggor). Stökigt och stressigt med folk när vi var där sist (en lördag).

Rekommenderar detta och det är som sagt ett favvohak. Nästa gång får barnen stanna hemma :-)

1  Tack Dartanjang
Omdömet skrevs 19 februari 2018

Det sägs att det är stans bästa vegetariska hak. Helhetsintrycket är dock att det är dyrt, trångt och sunkigt. Den öppna självplockbuffén är slafsig och geggig och man vill verkligen inte veta vad andra har gjort där. De ständiga ryktena ända från när restaurangen öppnade om återanvändning av gårdagens rester känns väldigt påtagligt när man klämmer in sig i detta aningen kladdiga kaos.

Maten i sig är medioker och flera rätter är så torra och tråkiga att det bara förstärker vissa fördomar om vegetarisk mat.

6  Tack eatthisyoulot
altervego, Chef på Hermans, svarade på det här omdömetSvarade 14 maj 2018

Hello,
We do not recycle leftovers period.
We put lots of effort into the buffet and different dishes. When it gets extremely busy since the restaurant is very popular we do our best to keep the buffet as tidy and presentable as we can. Try visiting us on non peak hours and then we would be happy to chat with you and learn about what särskola is.
Peas and Love

Omdömet skrevs 18 februari 2018

Vi åt Söndagsbuffe´n. Mycket att välja på. Gedigen och god mat. Fick ett mysigt bord med utsikt över vattnet. Fantastiskt.
Tyvärr var det överfullt och gästerna fick klämma sig in mellan borden. Stort minus att det inte fanns någonstans att hänga av sig ytterkläderna vilket gjorde att nu i februari var det överfullt med jackor, kappor mm. Ger mer en Macdonaldskänsla än restaurangkänsla. .
Prisvärt och god service.

1  Tack 241turist
Omdömet skrevs 12 februari 2018

En vegetarisk buffé med mycket blandade rätter. Dock lite mycket bönor och kolhydrater och saknade mer fräscha sallader utan att blanda ihop allt.
Men super bra service och gott och vi blev mätta och glada.
Plus i kanten för ert stora utbud av teér och kaffe.

Restaurangen har en utsikt som är helt magisk och bara värt ett besök och äta för att njuta av lugnet och fina vyer.

1  Tack Maria C

Resenärer som tittade på Hermans tittade också på

Besökt Hermans? Berätta vad du tyckte!