“Rekommenderas”

Bra för: Lokal mat, Romantiska möten
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Frukost, Leverans, Bokningar
Område: Vasastan
Omdömet skrevs mars 18 2017 från mobil enhet

God mat, dynamisk miljö. En blandning av originella och klassiska rätter. Trevlig personal som är personliga, trots högt tempo

Tack Janhagl

Omdömet skrevs mars 4 2017 från mobil enhet

Andra gången på Rolfs kök och lika nöjd denna gång. Trevlig och lite twistad meny med delikatesser som gör det svårt att välja. Jag kan verkligen rekommendera Oxkinden med tryffel pure.

Tack BjornHJonkoping
Omdömet skrevs mars 3 2017

Jag besökte Rolfs kök för första gången en torsdag. Jag och mitt sällskap åt en varsin Gnocchi ripieni till förrätt och Konfiterad fläsksida till varmrätt och vi delade på en Crème brulée till efterrätt. Vi delade på en flaska gott rött vin enligt förslag i menyn. All mat och dryck var fantastiskt god. Servicen var mycket trevlig och hade ständig koll. Jag gillar miljön i restaurangen och det är roligt när en restaurang är full av pratande gäster. Man sitter trångt och ljudnivån är hög och beroende på humör kan det vara både ett minus och ett stort plus. För vår del var det ett stort plus. Jag kan varmt rekommendera denna restaurang.

Tack Helen5904
Omdömet skrevs februari 26 2017 från mobil enhet

Vi inledde med varsin cocktail och det visade sig att Rolf levererade utsökta Cosmopolitan - svåra att hitta av den klassen i Sverige.
Varmrätterna, oxkind respektive considered fläsksida var, kort uttryckt, underbara.
Efterrätterna i form av crème brûlée var generösa och av precis rätt konsistens. Även vin- och ölsortimentet var bra.
Bra ljudnivå i lokalen. En anmärkning är dock att restaurangen utnyttjar golvytan till bristningsgränsen, och det blir rejält trångt mellan borden särskilt vid fönstren.

Tack Arcoman
Omdömet skrevs februari 21 2017 från mobil enhet

Mycket god mat, trevlig och gemytlig miljö. Duktig och serviceinriktad personal. Åt musslor till förrätt oxkind till varmrätt och ost till dessert, vi valde de rekommenderade vinerna och njöt stort.

Tack Pelle581

Resenärer som tittade på Rolfs Kök tittade också på

Besökt Rolfs Kök? Berätta vad du tyckte!