“Ölrunda”

Rankad som nr 26 av 3 228 Restauranger i Stockholm
Kök: Europeiskt
Område: Slussen
Omdömet skrevs mars 13 2017 från mobil enhet

Detta ställe hade många trevliga ölsorter att välja mellan och det är värt ett besök dit om man älskar bra öl.

Tack Niclas P

Omdömet skrevs mars 12 2017 från mobil enhet

Rikligt öl-sortiment som kan tillfredsställa den kräsne, föredömlig meny som presenterar de öl som erbjuds. Balanserad och rustik meny som möter många smakriktningar, som toppas av många varianter av musslor. Serviceinriktad och intresserad personal. Mat- och öl-upplevelsen får sig en törn av den röriga miljön i kombination med relativt höga priser, betyget ett snäpp ned.

Tack Stephano G
Omdömet skrevs mars 10 2017 från mobil enhet

Jag har gått på Akkurat i mer än femton år och alltid uppskattat den trevliga personalen, alla kunniga bartenders, miljön och inte minst den goda maten. Allt det finns med säkerhet kvar.
Men Akkurat anser uppenbarligen att matgäster inte ska kunna planera sin kvällsmiddag utan man hänvisas nu till att åka in till restaurangen och ställa sig i kö för att boka ett bord. Att då få svaret att "det finns platser om typ en timme, men det går bra att vänta i baren" är under all kritik. I baren fanns inga lediga bord och det var redan två led med gäster i baren. Där ska man då armbåga sig fram till baren, beställa något att dricka och sedan stå mitt på golvet och vänta i "typ en timme".
Skulle inte tro det. Jag kommer garanterat besöka dem för en god öl eller två, inte minst då den trevliga uteserveringen öppnar, men kvällar då jag vill äta gott och på en tid jag själv bestämmer, då väljer jag andra alternativ. Lite kundfokus skulle inte skada.

3  Tack Leif K
Omdömet skrevs mars 9 2017 från mobil enhet

Mycket bra! Det fanns inget ledigt bord då vi kom men dom har ett bra kösystem och letar rätt på den som är på tur när bord blir ledigt. Krogens specialitet är öl och det fanns många sorter att välja på. Säg till bartendern vad du gillar och du får tips och en god öl. Maten var jättebra också

Tack Eva-lena56432
Omdömet skrevs mars 8 2017

Akkurat har funnits i många år, och utmärker sig framför allt genom sitt enorma sortiment av öl och whisky. De serverar också utmärkt mat, och framför allt vill jag alltid varmt rekommendera musslorna. De har ett stort antal olika recept på såser till musslorna, så du kan säkerligen hitta någon eller flera som passar just dig.
Stämningen är varm, lagom ruffig, väldigt mycket "pre-hipster" Södermalm.
På Akkurat har de också regelbundet live-musik, och då brukar det vara fullsatt.
Mycket trevligt ställe!

Tack callerehbinder

Resenärer som tittade på Akkurat Bar & Restaurant tittade också på

Besökt Akkurat Bar & Restaurant? Berätta vad du tyckte!