“Utmärkt mat!”

Kök: Japanskt
Område: Vasastan
Område: Vasastan
Omdömet skrevs 2 maj 2018 från mobil enhet

Utsökt sushi och vänlig service. Litet ställe med fåtal platser inomhus. Finns infravärme på uteserveringen så även kyliga dagar kan du sitta bekvämt ute.

Tack Mobile721101

Omdömet skrevs 10 december 2017 från mobil enhet

Riktigr bra sushi! Vi tog 14 bitar (185 sek) och delade på det var en bra variation. Ser frame emot att testa fler rätter. Bra mängd val på menyn men priserna ligger i snitt 15-20% högre än vad jag normalt betalar för sushi. Stället är väldigt mysigt med trendig inredning. 8 platser max inomhus. På sommaren finns en lite uteservering.

Tack Gustav F
Omdömet skrevs 12 augusti 2017

Jag är själv en person som aldrig (önskar jag kunde fetmarkera) går till ett ställe som inte har 4 eller högre på Tripadvisor, och där recensionerna dessutom på sin höjd klagar på priset eller att servicen är totalt genomrutten .

Nu till recensionen av Itamae Izakaya:

Utan att faktiskt ha ätit på alla Stockholms sushi-ställen (det finns ju en hel del) så kan jag än så länge säga att jag aldrig har blivit så imponerad som jag har blivit här. Det har än så länge, varje gång, överträffat alla jag har ätit på. Folk har rekommenderat ställen till höger och vänster. Inget har överträffat Itamae Izakaya.

Vissa kan klaga på servicens, visst, men tänk på att det är ett "hål i väggen" och inte en restaurang. Vad förväntar man sig egentligen av en "korvkiosk"? Jo man förväntar sig att det smakar bra och att priserna är OK.

På Itamae Izakaya är servicen som på en okej lunch-krog. Priserna är som på en okej lunch-krog. Maten är dock fem-stjärnig. När jag går ut och äter så vill jag i alla fall få mat som jag själv inte kan laga. Jag vill ha topp-klass på råvarorna och det får jag på Itamae Izakaya. Jag vill dessutom i recensionen påpeka att Izakaya inte alls är som de andra Itamae. Izakaya är i en klass för sig själv. Sushi-Sho kanske slår dom på fingrarna men där behöver man boka bord och det kostar 300 spänn mer per måltid.

Gå hit bara, ni kommer inte bli besvikna om ni gillar sushi.

2  Tack Oscar B
Omdömet skrevs 26 mars 2017

Väldigt god sushi och härligt med uteservering i solen. Beställde rökt sashimi, lite dyrt för lunch 245 kr. Väldigt gott dock. Personalen kunde varit lite mer trevligare.

Tack 95 089 402
Omdömet skrevs 17 mars 2017 från mobil enhet

Att ett litet utrymme kan innehålla så mycket överraskade mig.
Fantastisk mat. Utsökta råvaror som presenterades på ett alldeles förträffligt sätt. Personalen är kunnig och väldigt trevliga.
Stället är litet men låt inte detta avskräcka dig för där är en intimitet i allt som finns där.
Kan verkligen rekommendera detta lilla krypin!

Tack Navigator134502

Resenärer som tittade på Itamae Izakaya tittade också på

Besökt Itamae Izakaya? Berätta vad du tyckte!