“Härlig omtanke om maten”

Mathias Dahlgren - Matbaren
Rankad som nr 19 av 3 472 Restauranger i Stockholm
Bra för: Lokal mat, Affärsmöten, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Middag, Lunch, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Norrmalm

Vi åt menyn med vinpaket och man får säga att sammansättning, anrättning, smaker och presentation lämnar ingen oberörd. Mycket fina smaker och bra kvalitet rakt igenom. Vinerna påstods vara naturviner, men på vilket sätt kunde inte närmare presenteras och att bara nämna namnet på vinproducenten säger inte så mycket för en normalkonsument. Dessutom serverades alla viner i samma kupiga glas med typisk ölform och smal öppning, vilket gjorde att man fick böja huvudet kraftigt bakåt och alla viner hamnade långt bak i gommen, inte säker på att detta var optimalt för vinet att komma till sin rätt.
När det gäller vinpresentation och servering av dessa borde man kunna vässa sig lite till...
Presentation av maten mycket snabbt genomförd och snabbt iväg, vilket gjorde att man missade lite (trots att vi bara var två personer)...

Tack carlakesthlm

Omdömet skrevs 6 juli 2018 från mobil enhet

En toppengod middag, extra goda var havskräftorna! Piggvar var också mycket god! Jättebra service!
Trevligt bemötande och uppmärksamma är servitörerna. En fin upplevelse helt enkel!

Tack Anna K
Omdömet skrevs 26 juni 2018

En mycket god middag med tapaskänsla men på ett svenskt sätt. Jag var mycket nöjd med mat, dryck och service.

Tack MNL1967
Omdömet skrevs 14 juni 2018

Jag har ätit på Matbaren i många år, ofta i sällskap av affärsbekanta. Den berömda lägsta nivån är alltid hög här. Jag förundras ibland över att man orkar bibehålla en såg hög nivå på allt. Personalen observant och kunnig, lokalen är trevlig med olika typer av bord och miljöer. Jag skulle kunna invända emot att menyn inte ändras så ofta eller mycket, men egentligen varför, när maten är så god med en kreativ och hållbar tanke bakom. Jag fortsätter att komma tillbaka till Mathias och hans bar.

Tack Matte60
Omdömet skrevs 11 maj 2018 från mobil enhet

Hade förmånen att avnjuta en helt fantastisk middag i Grand Hotels inre delar, nere i deras stora vinkällare och då i Bourgogne rummet. Vi började med pilgrimsmussla, sen kom det lite gös, entrecote och till avslutning chokladmousse ; Magiskt !!

Tack pappis123

Resenärer som tittade på Mathias Dahlgren - Matbaren tittade också på

Besökt Mathias Dahlgren - Matbaren? Berätta vad du tyckte!