“Bra service och atmosfär ”

Mathias Dahlgren - Matbaren
Rankad som nr 7 av 3 228 Restauranger i Stockholm
Bra för: Lokal mat, Särskilda tillfällen, Affärsmöten
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Lunch, Bokningar
Område: Norrmalm
Omdömet skrevs mars 13 2017 från mobil enhet

Var där med vänner en vardagskväll och blev mycket väl bemötta. Professionellt men fortfarande avslappnat och trevligt. Mycket bra atmosfär och lagom ljudvolym i lokalen, inga problem att föra en dialog i normal samtalsvolym. Maten var lite ojämn, några av rätterna var mycket bra medans någon av rätterna inte var i den klass man förväntar sig på denna typ av restaurang.

Vi var ändå nöjda och helhetsintrycket är mycket bra.

Tack John S

Omdömet skrevs mars 12 2017 från mobil enhet

Matbaren är rakt igenom ett fantastiskt ställe! Rätterna är mellanrätter och man beställer nytt när man ätit upp och kan på så sätt anpassa antalet rätter efter hur hungrig man är. Allt vi provade hade härliga smakkombinationer och sammansättningar. Missa inte deras porkbun- magisk och inte heller lingonefterrätten som var bland det bästa i dessert-väg vi någonsin provat. Servicen var den bästa tänkbara och vi lämnade Matbaren med ett stort leende! Vi kommer igen!

Tack Susanna M
Omdömet skrevs mars 2 2017

Atmosfären är härlig och det är lätt att trivas. Vi fick mycket trevligt bemötande, även om vi inte bokat bord. Vi fick vänta en liten stund med kontinuerlig kommunikation vilket uppskattades. Maten var mycket god och det är trevligt med lite olika vinrekommendationer till olika rätter.

Tack annica s
Omdömet skrevs februari 21 2017

Matbaren är ett sådant där hak som skulle kunna vara "full pott". Alla förutsättningar finns där och kunskapen i huset är enorm.
Miljön och atmosfären är smått magisk, avslappnad, inbjudande och härlig. Gällande vinlistan så finns det mer än man kan önska, och mycket gott till ganska humana priser. Dock kan servicen halta lite ibland (men inte alltid).
Det största problemet jag finner ligger faktiskt på matsidan. Upplägget, tanken och strukturen på rätterna, likväl råvarorna, håller högsta klass, men ibland "kladdas" rätterna till. Med det sagt menar jag att vissa rätter har en huvudråvara som är den stora stjärnan, men antingen har det kryddats slarvigt eller inte alls, ibland kryddas det överdrivet, och ibland är kryddningen perfekt - men då har man lagt på för mycket av någon annan komponent som tar bort fokus från exempelvis köttet, och gör det mäktigt och ja, "kladdigt"... Det är synd..
Som jag inledde, det här skulle kunna vara ett "stammishak" dit man kan gå och äta världsklass-mat till rimliga priser, med en utmärkt service, men onödigt slarv drar ner helhetsbetyget något vilket är synd.
Dock fortfarande ett väldigt bra ställe och värt ett besök eller två...

1  Tack KungBabar
Omdömet skrevs februari 21 2017

En av Sthlms absolut bästa restauranger! Vi hade barplats vilket rekommenderas. Supertrevlig service, kanongod mat. Riktigt bra ställe!

Tack 0_Maja_0

Resenärer som tittade på Mathias Dahlgren - Matbaren tittade också på

Besökt Mathias Dahlgren - Matbaren? Berätta vad du tyckte!