“Bra lunchställe”

Järnvägsrestaurangen Östra Station
Rankad som nr 692 av 3 398 Restauranger i Stockholm
Område: Östermalm
Beskrivning: Sedan den 1 mars 1935 har restaurangen drivits av samma familj. Av mig Berit Wahlgren sedan 1983 och innan dess av min moster Anni Schollin. Tack vare vår envishet (vi är äkta rospiggar) har allt bevarats i ursprungligt skick. Maten har alltid varit svensk husmanskost. Tillagad av färska svenska råvaror, mycket grädde och smör. Lördagar är puben öppen 15.00 - 23.00 Söndagar är puben öppen 14.00 - 21.00
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Jag ser knappt någon skillnad efter renoveringen, utan det är samma enkla servering som förr. För drygt en hundralapp får man dagens rätt. En av oss tog strömming, den andre en fräsch sallad. Det var bra, men tycker att salladsbordet är mycket oinspirerat: här kunde man ändra en del. Snabb service. Härlig lokal dessutom som gör att man kommer tillbaka.

Datum för besöket: februari 2020
Tack fitzbenedict

Omdömet skrevs 26 januari 2020

Jag åt torsk med räksås, det smakade bra, inte fantastiskt. Maten var inte riktigt varm. Hög ljudnivå, enkla möbler fasta bänkar utefter väggarna och trästolar utan dyna.

Datum för besöket: januari 2020
Tack caisah2020
Omdömet skrevs 17 januari 2020

Miljön: mycket trevligt
Salladsbaren: bra
Brödet: dåligt,tunna skivor gammal baguette
Bakad potatis:bra,stor välsmakande
Räkröra till potatisen: sådär
Salladen på tallriken: ingen dressing
Pocherad fiskfilé med vitvinssås och fänkål:fisken god,sås med sötma,vitt vin
är nog kvar på systembolaget!
Kokt potatis:med en hård yta runtom,lämnades på tallriken
Serveringen:tyvärr bara sådär
Ett återbesök? Nej!

Datum för besöket: februari 2019
Tack 178hansg
Omdömet skrevs 17 december 2019 från mobil enhet

Var i krokarna och beslöt mig för att besöka detta legendariska Djurgårdshak. Mysighetsfaktor lika med noll. Påminde mer om en Ölhall i forna DDR. Tar man 105 kr för dagens lunch borde man åtminstone ha ett ordentligt salladsbord. Hade de inte varit för Boding hade stället fått en tvåa eller kanske etta.

Datum för besöket: december 2019
Tack TobbeShoot
Omdömet skrevs 1 november 2019 från mobil enhet

Besöker ofta östras restaurang och pub. Fantastisk husmanskost så man inte snålar på livets goda. Bra smaker, väl tillagat. Mycket trevlig personal.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack 499emelien

Resenärer som tittade på Järnvägsrestaurangen Östra Station tittade också på

Besökt Järnvägsrestaurangen Östra Station? Berätta vad du tyckte!