“Har varit bättre”

Indira
Rankad som nr 817 av 3 494 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Bokningar
Område: SoFo och Medborgarplatsen
Beskrivning: Välkommen till en indisk restaurang som ligger i Stockholm sedan 1990. Vi har både lång erfarenhet och kunskap om den indiska matkulturen.
Omdömet skrevs 17 november 2017 från mobil enhet

Svajig kvalité på maten, personalen loj inställning. Om man ändå tänker äta här, rekommenderas chicken indira som är deras ljus i mörkret.

Tack nattikatt

Omdömet skrevs 4 november 2017 från mobil enhet

Vi åt, skrattade och det var så gott!
Vi kommer tillbaka!
Mycket har vi ätit och mycket vill i äta men denna middag var den bästa för att vi ville äta indiskt och det är så härligt att vi hittade till Indira!

Tack Jeanette G
Omdömet skrevs 18 september 2017

Valde en kycklingrätt utan figuren paprika på menyn då jag INTE ville ha något starkt. Ändå fick jag den starkaste rätt jag fått på länge och trots att jag i vanliga vis gillar starkt var detta överdrivet!
Jag var tvungen att kolla menyn igen om det stod något om att det var starkt men det gjorde det inte. Jag sa till då han undrade varför jag kollar menyn då sa han att han kunde fixa till den. Rätter kom till men massa socker i, det var inte det jag förväntade mig när han sa att han skulle fixa det så besviken är jag absolut och hit kommer jag inte mer.

Tack Kasewa D
Hassan P, General Manager på Indira, svarade på det här omdömetSvarade 19 september 2017

Hej, vi är ledsen att ni gillar inte maten. Om det står ingen paprika det betyder vi använder ingen chili på maten och den är lagom. Men det inte chili som starka maten. Indisk mat vi använder många kryddor som ingefära,vitlök, spiskummin, koriander, tandoori kryddor dvs. Och när vi blandade allt vissa rätter man kan känner stark. Vi har några rätter som är väldigt mild som korma. Vi använder lite socker på några rätter men det inte så mycket. När man beställa maten man kan alltid fråga personalen om maten. Välkommen åter.

Omdömet skrevs 5 september 2017

Återvänder ibland för helglunch då maten är god och mycket prisvärd. Bra vegetariskt utbud på menyn. I regel bra och trevlig service. Inredningen är härligt opretentiös och ganska kitchig. Mitt i lokalen finns ett litet rum med bara ett bord - passar bra för en dejt!

Tack jongjoennes
Omdömet skrevs 27 juni 2017 från mobil enhet

Riktigt god indisk mat och mycket trevlig atmosfär. Bra priser. Curry Indira och chicken tikka sizlar var väldigt goda.

Tack nannalie

Resenärer som tittade på Indira tittade också på

Besökt Indira? Berätta vad du tyckte!