“Stort frågetecken för hygienen”
Omdöme om Djingis Khan

Kök: Grill
Middagsalternativ: Bokningar
Område: Norrmalm
Omdömet skrevs 2 februari 2020

Mongolian Barbeque innebär att man som gäst själv plockar finskurna råvaror från en buffé, får olika såser pålagda, och så tar en kock vid ett sterkbord hand om innehållet som snabbt fräses varmt och läggs tillbaka på en ren tallrik. Klart - och oftast gott! Men det här förutsätter en minituös kontroll av råvarorna, att de förvaras på bästa sätt samt att stekbordet görs ordentligt rent mellan varven. Och där missas det på restaurangen. Två av oss fyra som besökte Djingis Kahn blev magsjuka under naturen och vi var säkra på att det kunde hänföras till antingen skämd kött och/eller till själva stekbordet, där hanteringen gick snabbt och utan synbar rengöring av bord och verktyg före eller efter. Så får det inte gå till, och vi avser inte återvända till det här stället.

Datum för besöket: januari 2020
Tack Hans G

Omdömet skrevs 30 december 2019 från mobil enhet

Vi börjar med de positiva. Tycker att lokalen var trevlig. De var även trevligt att man kunde välja vissa rätter som personalen stekte på direkt på plats.

De negativa
Vi kom dit vid 20.00 och cirka 20% av rätterna var slut då och de fylldes inte på. När vi sedan skulle ta dessert vid 21.00 var cirka 50% av desserterna slut och fylldes inte på. Väldigt dåligt faktiskt. Personalen var inte speciellt trevlig heller vilket också var tråkigt.

Datum för besöket: december 2019
Tack toon8
Omdömet skrevs 10 oktober 2019 från mobil enhet

Mycket bra mat många olika sorter både varma rätter och kalla rätter suchi fanns det också samt efterrätter av olika slag

Datum för besöket: oktober 2019
Tack 861kennetht
Omdömet skrevs 21 september 2019 från mobil enhet

En av de mer hygienska bufférestaurangerna jag varit på, stort plus! Maten var inte äcklig men inte supergod heller, men betydligt bättre än andra buffeér här i Stockholm. Hyfsat trevligt ställe, inte så intimt så en date rekommenderas kanske inte, mer familje/kompisställe! Sushin var nog bäst.

Datum för besöket: september 2019
Tack moafasah
Omdömet skrevs 4 september 2019 från mobil enhet

Fräsht i mabuffen och snabb leverans skallan få en topp meny behöver man nog träna lite på deras såser och smaker .Olika nyanser av stark krydda m.m. Jag kommer garanterat att gå dit igen och då be personalen blanda en mix av godbitar .

Datum för besöket: september 2019
Tack 105petere

Resenärer som tittade på Djingis Khan tittade också på

Besökt Djingis Khan? Berätta vad du tyckte!