“Rökigt men gott”

Amida
Rankad som nr 187 av 3 783 Restauranger i Stockholm
Kök: Turkiskt
Område: Södermalm Område
Beskrivning: Det började ganska enkelt... Som första kolgrill på Södermalm har Amida serverat orientalisk matglädje till hungriga och nyfikna matgäster i över tio år. Vi använder endast noggrant utvalda råvaror, och när de tillagas över vår glödande kolgrill förstår man varför gästerna återkommer gång på gång. Vi har döpt vår restaurang efter den tusentals år gamla staden Amida, och precis som staden tänker vi leva kvar många år framöver. Välkommen in på en smakupplevelse utöver det vanliga.
Omdömet skrevs 30 augusti 2019

Grillen osar i hela lokalen men det är lite av charmen. God mat som görs på beställning. Prisvärt och trevlig personal.

Datum för besöket: september 2018
Tack 116MS

Omdömet skrevs 17 mars 2019

Sämsta kundservicen någonsin, beställer mat från dem, dom levererar fel mat, när man ringer och frågar, så svarar en nonchalant personal som säger aha? vad ska vi göra då da?.., asså nivån på servicen och hånet från personal är bara att gratulera... kommer aldrig att handla från er igen, rekommenderar att ingen gör det häller... riktigt skämt.... till företag samt personal.... -10/10

Datum för besöket: mars 2019
4  Tack Srh2011
Omdömet skrevs 27 december 2018 från mobil enhet

Vi var väldigt sena ute på lunch men så såg vi amida från långt håll och tänkte ja vi går dit och när vi gick dit så beställde jag en kycklingspett som kostade 105 kr den var amazing kycklingen smakade väldig saftig och riset var väldigt smakrikt och paprikan var god men smakade lite för mycket bränt för min smak men det tog 22 min för att få maten det stog på våran lapp att maten skulle komma inom 10-15 min men då gick mamma fram och sa till dom och så kom dom med maten

Datum för besöket: december 2018
Tack william1000
Omdömet skrevs 22 november 2018 från mobil enhet

Amida ligger på Folkungagatan på Södermalm i Stockholm. Nära T-bana Medborgarplatsen. Här grillar de direkt vid beställning och deras lammspett är otroligt goda. Likaså färsspetten, kycklingspetten, kebab etc etc. Man beställer direkt när man kommer in och sen finns sittplatser i rummet intill. Bra logistik! Man får maten snabbt och det smakar riktigt gott. Bra vegetarisk tallrik och lite lägre priser på luncherna. Hit går man fler gånger! Enkelt, snabbt och mycket gott på Söder!
//Mats Samaras, Stockholm, Sweden

Datum för besöket: november 2018
1  Tack MatsSamaras
Omdömet skrevs 10 september 2018 från mobil enhet

Va rätt sugen på grill mat efter jobbet, så vännen tog mig hit till Amida kolgrill för att testa. Tog deras lammkött ”Beyti”, vet inte hur en riktig beyti ska smaka (god kolgrillad lammfärs). Men ångrade mig att jag inte tog lammracks eller mix grill. Ska åka dit igen för att pröva deras mix grill nästa gång.

Datum för besöket: september 2018
Tack Fajaan

Resenärer som tittade på Amida tittade också på

Besökt Amida? Berätta vad du tyckte!