“Amida”

Amida
Rankad som nr 165 av 3 380 Restauranger i Stockholm
Kök: Turkiskt
Område: Södermalm Område
Beskrivning: Det började ganska enkelt... Som första kolgrill på Södermalm har Amida serverat orientalisk matglädje till hungriga och nyfikna matgäster i över tio år. Vi använder endast noggrant utvalda råvaror, och när de tillagas över vår glödande kolgrill förstår man varför gästerna återkommer gång på gång. Vi har döpt vår restaurang efter den tusentals år gamla staden Amida, och precis som staden tänker vi leva kvar många år framöver. Välkommen in på en smakupplevelse utöver det vanliga.
Omdömet skrevs 22 november 2018 från mobil enhet

Amida ligger på Folkungagatan på Södermalm i Stockholm. Nära T-bana Medborgarplatsen. Här grillar de direkt vid beställning och deras lammspett är otroligt goda. Likaså färsspetten, kycklingspetten, kebab etc etc. Man beställer direkt när man kommer in och sen finns sittplatser i rummet intill. Bra logistik! Man får maten snabbt och det smakar riktigt gott. Bra vegetarisk tallrik och lite lägre priser på luncherna. Hit går man fler gånger! Enkelt, snabbt och mycket gott på Söder!
//Mats Samaras, Stockholm, Sweden

Datum för besöket: november 2018
1  Tack MatsSamaras

Omdömet skrevs 10 september 2018 från mobil enhet

Va rätt sugen på grill mat efter jobbet, så vännen tog mig hit till Amida kolgrill för att testa. Tog deras lammkött ”Beyti”, vet inte hur en riktig beyti ska smaka (god kolgrillad lammfärs). Men ångrade mig att jag inte tog lammracks eller mix grill. Ska åka dit igen för att pröva deras mix grill nästa gång.

Datum för besöket: september 2018
Tack Fajaan
Omdömet skrevs 6 augusti 2018 från mobil enhet

På Tuletorget finns en Amida, mycket bra mat med hög kvalitet och mycket prisvärd rätter. Lunch som kväll. Saknar rättigheter.

Datum för besöket: augusti 2018
1  Tack mikaelo403
Omdömet skrevs 3 augusti 2018 från mobil enhet

Alltid vänlig personal. Mycket god och smakrik mat. Passar även småbarnsfamiljer. Kan rekommendera deras mixtallrik.

Datum för besöket: juli 2018
Tack YasinK82
Omdömet skrevs 11 juli 2018 från mobil enhet

Vi äter mycket kolgrill och har testat de flesta av dessa restauranger, men Amida är den enda som verkligen håller måttet. Fantastiskt mat, där kolgrillen verkligen få göra sitt utan att kötten blir för trött. Generösa portioner med fräscha tillbehör.

Datum för besöket: juli 2018
Tack MercedecB

Resenärer som tittade på Amida tittade också på

Besökt Amida? Berätta vad du tyckte!