“Smak av kolgrill”

Amida
Rankad som nr 14 av 96 Smått och gott i Stockholm
Kök: Turkiskt
Område: SoFo och Medborgarplatsen
Beskrivning: Det började ganska enkelt... Som första kolgrill på Södermalm har Amida serverat orientalisk matglädje till hungriga och nyfikna matgäster i över tio år. Vi använder endast noggrant utvalda råvaror, och när de tillagas över vår glödande kolgrill förstår man varför gästerna återkommer gång på gång. Vi har döpt vår restaurang efter den tusentals år gamla staden Amida, och precis som staden tänker vi leva kvar många år framöver. Välkommen in på en smakupplevelse utöver det vanliga.
Omdömet skrevs 10 september 2018 från mobil enhet

Va rätt sugen på grill mat efter jobbet, så vännen tog mig hit till Amida kolgrill för att testa. Tog deras lammkött ”Beyti”, vet inte hur en riktig beyti ska smaka (god kolgrillad lammfärs). Men ångrade mig att jag inte tog lammracks eller mix grill. Ska åka dit igen för att pröva deras mix grill nästa gång.

Tack Fajaan

Omdömet skrevs 6 augusti 2018 från mobil enhet

På Tuletorget finns en Amida, mycket bra mat med hög kvalitet och mycket prisvärd rätter. Lunch som kväll. Saknar rättigheter.

1  Tack Mikael O
Omdömet skrevs 3 augusti 2018 från mobil enhet

Alltid vänlig personal. Mycket god och smakrik mat. Passar även småbarnsfamiljer. Kan rekommendera deras mixtallrik.

Tack Yasin K
Omdömet skrevs 11 juli 2018 från mobil enhet

Vi äter mycket kolgrill och har testat de flesta av dessa restauranger, men Amida är den enda som verkligen håller måttet. Fantastiskt mat, där kolgrillen verkligen få göra sitt utan att kötten blir för trött. Generösa portioner med fräscha tillbehör.

Tack MercedecB
Omdömet skrevs 13 juni 2018 från mobil enhet

Beställde lammspett vilket var jättegott. Det enda som gör att Amida inte får 5 stjärnor av mig är portionen. Portionen för sig är inte liten men jag hade hellre fått en större köttbit o mera tzatziki, istället för en massa rödkål o sallad tex.

Tack 993gilbertg

Resenärer som tittade på Amida tittade också på

Besökt Amida? Berätta vad du tyckte!