“God mat!”

Amida
Rankad som nr 15 av 96 Smått och gott i Stockholm
Kök: Turkiskt
Område: SoFo och Medborgarplatsen
Beskrivning: Det började ganska enkelt... Som första kolgrill på Södermalm har Amida serverat orientalisk matglädje till hungriga och nyfikna matgäster i över tio år. Vi använder endast noggrant utvalda råvaror, och när de tillagas över vår glödande kolgrill förstår man varför gästerna återkommer gång på gång. Vi har döpt vår restaurang efter den tusentals år gamla staden Amida, och precis som staden tänker vi leva kvar många år framöver. Välkommen in på en smakupplevelse utöver det vanliga.
Omdömet skrevs 13 juni 2018 från mobil enhet

Beställde lammspett vilket var jättegott. Det enda som gör att Amida inte får 5 stjärnor av mig är portionen. Portionen för sig är inte liten men jag hade hellre fått en större köttbit o mera tzatziki, istället för en massa rödkål o sallad tex.

Datum för besöket: maj 2018
Tack 993gilbertg

Omdömet skrevs 22 april 2018 från mobil enhet

Bra restaurang med stor servering. Finns några platser even på uteserveringen. Maten var super gott det va som att vara i Turkiet mycket mat för pengarna.

Datum för besöket: april 2018
Tack halimmeral
Omdömet skrevs 6 december 2017

Ett av ställena jag längtar till efter en resa utomlands.
Prova deras Beyti eller Adana. Stora portioner med rena smaker.

Datum för besöket: november 2017
Tack IdleSwede
Omdömet skrevs 8 november 2017 från mobil enhet

På Folkungagatan vid Medborgarplatsen ligger denna take away, version bättre. Stora portioner med mört kött och mycket smak. Lokalen är dock sunkig så kör take away!

Datum för besöket: november 2017
1  Tack sukigbg
Omdömet skrevs 17 september 2017 från mobil enhet

Gillar Verkligen Amidas Kolgrillade rätter. Favoriten för min del är Adana som är en lammfärsspett som är så himla god. Tillbehören är en fröjd för gommen.
Det ända negativa är att man får ett halvt pitabröd samt väldigt lite tsatsiki. Kanske ska be om lite extra nästa gång.
Alltid mycket folk & liv i lokalen så kan rekommendera detta underbara kolgrillshak mitt på Folkungagatan.

Datum för besöket: september 2017
Tack Berravader

Resenärer som tittade på Amida tittade också på

Besökt Amida? Berätta vad du tyckte!