“Prisvärd ”

Amida
Rankad som nr 14 av 96 Smått och gott i Stockholm
Kök: Turkiskt
Område: SoFo och Medborgarplatsen
Beskrivning: Det började ganska enkelt... Som första kolgrill på Södermalm har Amida serverat orientalisk matglädje till hungriga och nyfikna matgäster i över tio år. Vi använder endast noggrant utvalda råvaror, och när de tillagas över vår glödande kolgrill förstår man varför gästerna återkommer gång på gång. Vi har döpt vår restaurang efter den tusentals år gamla staden Amida, och precis som staden tänker vi leva kvar många år framöver. Välkommen in på en smakupplevelse utöver det vanliga.
Omdömet skrevs 22 april 2018 från mobil enhet

Bra restaurang med stor servering. Finns några platser even på uteserveringen. Maten var super gott det va som att vara i Turkiet mycket mat för pengarna.

Tack halimmeral

Omdömet skrevs 6 december 2017

Ett av ställena jag längtar till efter en resa utomlands.
Prova deras Beyti eller Adana. Stora portioner med rena smaker.

Tack IdleSwede
Omdömet skrevs 8 november 2017 från mobil enhet

På Folkungagatan vid Medborgarplatsen ligger denna take away, version bättre. Stora portioner med mört kött och mycket smak. Lokalen är dock sunkig så kör take away!

1  Tack sukigbg
Omdömet skrevs 17 september 2017 från mobil enhet

Gillar Verkligen Amidas Kolgrillade rätter. Favoriten för min del är Adana som är en lammfärsspett som är så himla god. Tillbehören är en fröjd för gommen.
Det ända negativa är att man får ett halvt pitabröd samt väldigt lite tsatsiki. Kanske ska be om lite extra nästa gång.
Alltid mycket folk & liv i lokalen så kan rekommendera detta underbara kolgrillshak mitt på Folkungagatan.

Tack Berravader
Omdömet skrevs 17 augusti 2017 från mobil enhet

Hade lite tid över och kollade på tripadvisor efter ett bra lunchställe! Då dök Amira upp! Ställde mig i kön vid entrén och rätt snabbt blev de min tur. Valde köttspett från kolgrillen! Rekommenderar alla att ta en lunch på Amidas! Väldigt trevlig personal och god mat!

Tack Goczad

Resenärer som tittade på Amida tittade också på

Besökt Amida? Berätta vad du tyckte!