“Så gotttttttt”

Amida
Rankad som nr 15 av 96 Smått och gott i Stockholm
Kök: Turkiskt
Område: SoFo och Medborgarplatsen
Beskrivning: Det började ganska enkelt... Som första kolgrill på Södermalm har Amida serverat orientalisk matglädje till hungriga och nyfikna matgäster i över tio år. Vi använder endast noggrant utvalda råvaror, och när de tillagas över vår glödande kolgrill förstår man varför gästerna återkommer gång på gång. Vi har döpt vår restaurang efter den tusentals år gamla staden Amida, och precis som staden tänker vi leva kvar många år framöver. Välkommen in på en smakupplevelse utöver det vanliga.
Omdömet skrevs 17 september 2017 från mobil enhet

Gillar Verkligen Amidas Kolgrillade rätter. Favoriten för min del är Adana som är en lammfärsspett som är så himla god. Tillbehören är en fröjd för gommen.
Det ända negativa är att man får ett halvt pitabröd samt väldigt lite tsatsiki. Kanske ska be om lite extra nästa gång.
Alltid mycket folk & liv i lokalen så kan rekommendera detta underbara kolgrillshak mitt på Folkungagatan.

Datum för besöket: september 2017
Tack Berravader

Omdömet skrevs 17 augusti 2017 från mobil enhet

Hade lite tid över och kollade på tripadvisor efter ett bra lunchställe! Då dök Amira upp! Ställde mig i kön vid entrén och rätt snabbt blev de min tur. Valde köttspett från kolgrillen! Rekommenderar alla att ta en lunch på Amidas! Väldigt trevlig personal och god mat!

Datum för besöket: juni 2017
Tack Goczad
Omdömet skrevs 14 juli 2017 från mobil enhet

Maten kom mycket snabbt när vi beställde den. Och det var MYCKET mat. Ingen av oss orkade äta upp. Smakade helt ok, inget wow men absolut inte illa heller. Prisvärt.

Datum för besöket: juli 2017
Tack loluna
Omdömet skrevs 6 juli 2017 från mobil enhet

Åt en tallrik mixed grill. Mycket gott. Stora portioner. Personalen var trevlig. Man får beställa framme vid disken. Dryck vatten, lättöl eller läsk. Mycket prisvärt.

Datum för besöket: juli 2017
Tack Roger P
Omdömet skrevs 18 juni 2017 från mobil enhet

Jag besökte Amida Kolgrill med jobbet på lunchen och det var riktigt gott!Det hade blivit en fullpoängare om brödet var godare.

Brödet var torrt. Men maten var riktigt god. Skulle definitivt återvända till restaurang Amida Kolgrill i framtiden!

Rekommenderas!

Datum för besöket: april 2017
Tack JimHakanLarsson

Resenärer som tittade på Amida tittade också på

Besökt Amida? Berätta vad du tyckte!