“Spännande rätter ”

Rankad som nr 18 av 3 393 Restauranger i Stockholm
Område: Östermalm
Område: Östermalm
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Mycket trevlig upplevelse! Spännande rätter med väldigt goda smaker. Uppmärksam service, mysig lokal, gillade att man satt bredvid sin partner vilket kändes intimt även om man satt vid stort bord med flera andra gäster. Vi kommer tillbaka!

Tack Erica N

Omdömet skrevs 21 mars 2018 från mobil enhet

Definitivt topp 3 restaurangbesök i Sthlm. Supermysig lokal, vi fick sitta bredvid varann vid ett långbord vilket känns trevligt och lite annorlunda. Servicen är uppmärksam och trevlig och vi behöver aldrig sitta med tomma glas.
Kul att de har öppet in till köket så att man får se hur kockarna jobbar, däremot mindre fräscht att en av dem har en fet klocka på sig samtidigt som han håller på med maten. Big no no enligt all livsmedelshygien!
Hursomhelst, maten vi får in är helt fantastisk. Snyggt komponerad, fräscht, väl avvägda smaker. Också bra att det finns två alternativ på flera av serveringarna så att man kan välja olika. Sammantaget ett toppenbesök, hit kommer vi tillbaka!

Tack idanelias
Omdömet skrevs 14 mars 2018 från mobil enhet

I mysig miljö med fantastiskt vänlig och pigg personal hade vi en riktigt bra matupplevelse. Konceptet bygger på fem serveringar där krogen väljer den första i form av olika snacks och du själv väljer de resterande fyra. Så gott och vackert serverat. Lagom tempo och fina blandningar. Vi blev mätta på de fem serveringarna och la inte till de extrarätter som erbjöds, även om det var lockande. Vinlistan var också mycket bra. Känslan är familjär och man sitter nära övriga gäster. Vi tyckte det var en prisvärd upplevelse

Tack Ullis63
Omdömet skrevs 8 mars 2018

Det ska erkännas att jag hade mycket höga förväntningar på A&A, med tanke på de fina omdömen som restaurangen fått dels här på TripAdvisor, dels i andra recensioner. Förväntningarna infriades delvis.

Toppmurklan var en riktigt läcker bjudrätt. Otroligt smakrik. Vi beställde även in signaturrätten råbiff, och även den får full pott av mig. Det är en rätt som är värd att komma tillbaka till och den kan dessutom ätas i baren. Desserten höll även den världsklass.

Däremellan var det däremot ganska spretigt, med rätter som var visuellt tilltalande men som inte alltid tilltalade min smak. Jag kan acceptera att rätter inte alltid är goda utan intressanta, men då måste de vara intressanta smakmässigt och inte endast konceptuellt. Servicen var även den möjligtvis lite väl stram. Visserligen är det skönt med service som inte är alltför påträngande, men nu upplevde jag den bitvis som maskinell. Jag kan förstå att effektiviteten i servicen är viktig, med tanke på vad man får för förhållandevis lite pengar. Det är emellertid något som går ut över helhetsupplevelsen, i en lokal som verkligen känns både exklusiv, ombonad och rentav mysig på samma gång. Tjoandet i köket varje gång det kom en ny gäst kanske var roligt första gången, men till slut upplevde jag det som lite töntigt och jag fick flashbacks till en Pizza Hut-restaurang i New Delhi där personalen hojtade unisont varje gång en familj lämnade stället.

Överlag skulle jag säga att jag rekommenderar A&A och att de bjuder på en mycket prisvärd upplevelse. Både matnördar och "vanliga" ätare kommer sannolikt att gå därifrån nöjda. Däremot gör den lite ojämna menyn och mina anmärkningar på servicen att jag inte riktigt kan ge full pott till restaurangen. Den där lilla sista finishen saknas. Sannolikt hade de bara en lite mindre lyckad kväll, och jag kommer gärna tillbaka för att låta dem ta revansch.

Tack David J
Omdömet skrevs 7 mars 2018 från mobil enhet

Fantastiskt!
Den ena fantastiska smakupplevelsen efter den andraHelt otroligt!
Vinet till maten var perfekt.
Servicen var bara så bra.
Vad kan man säga? Absolut högsta betyg. Kommer gärna tillbaks.

Tack Monica K

Resenärer som tittade på Adam & Albin Matstudio tittade också på

Besökt Adam & Albin Matstudio? Berätta vad du tyckte!