“Bra läge på Östermalm”

Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Bokningar
Område: Östermalm
Omdömet skrevs 1 april 2018

Liten trevlig kvarterskrog där glada och serviceinriktade italienare serverar god mat till hyfsade priser. Trångt men mysigt. Extra plus för att de har glutenfria alternativ. Allt var bra men jag har ätit godare tiramisu, enligt dem själva Östermalms godaste, men då de bjöd på den för att vi fått vänta länge på maten så smakade den ändå bra.

Tack Harriet S

Omdömet skrevs 21 mars 2018

Efter ett par besök på Montanari kan man konstatera att det inte spelar någon roll vad dagen heter. Fullsatt nästan jämt. Och det är förståeligt om man anser att bra italienskt käk är det viktigaste. För köket levererar. Men övriga delar kanske inte håller lika hög nivå. Miljön är trång och högljudd. Även i de små båsen vid väggen blir ljudnivån så hög att man har svårt att prata med sina bordsgrannar. Inredningen välanvänd om man så säger men funktionell. Servicen får springa för man är få personer på många gäster. Bidrar också till den något stressiga stämningen i lokalen. Trevligt och korrekt är det i alla fall.
Kanske svagaste kortet är dryckeslistan. Givetvis enbart italienska viner men enbart ett eller två alternativ från några få distrikt. Inget som vinnörden springer benen av sig för, men givetvis funkar det som finns till maten.
Gillar man den stökiga miljön och inte har så höga krav på dryckesalternativ så är det här ett ställe för dig.

Tack Stefan058
Omdömet skrevs 6 mars 2018

Trevlig italiensk restaurang. Mysig inredning, trevlig personal och god mat. Pasta TAGLIATELLE AL TARTUFO, väldigt god, fanns att beställa med glutenfri pasta vilket är ett stort plus. Avslutade med kaffe - La Moretta.

Tack bandling2016
Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Trevlig atmosfär trots att vi fick en dålig placering. Vårt fel, vi hade inte bokat. I stället fick vi härligt god middag och mycket trevlig uppmärksamhet av personalen.

Tack Veronique082014
Omdömet skrevs 11 februari 2018

Mysig känsla och bra service. Väldigt bra klassiskt italiens mat. Favorit är tryffelpastan. Alltid bra rekommendation på vin till rätterna. Favorit på Östermalm.

Tack borghanna

Resenärer som tittade på Trattoria Montanari tittade också på

Besökt Trattoria Montanari? Berätta vad du tyckte!