“3 vuxna systrar firar födelsedag”
Omdöme om Xarcuteria

Rankad som nr 431 av 3 398 Restauranger i Stockholm
Bra för: Barhäng
Middagsalternativ: Middag
Område: Kungsholmen
Beskrivning: Xarcuteria är en familjär restaurang på Kungsholmen som specialiserad på charkuterier, tapas och drycker i toppklass. Här finns unika smaker från bland annat Italien och Spanien som serveras med noga utvalda viner. Vi har två fatölskranar med mikrobryggd öl och c:a 30 spännande mikrobrygder på flaska och burk. Utbudet varierar hela tiden. Xarcuteria är kort och gott Hantverkargatans charkuteribar, tapasbar och vinbar!
Omdömet skrevs 22 februari 2020

Mycket trevlig atmosfär. Ibland lite för hög ljudnivå. Dock dyra tapas som är påkostade. Saknar röror & kyckling på menyn

Tack bullenb2020

Omdömet skrevs 16 februari 2020 från mobil enhet

Trevligt ställe, trevlig personal men utbudet av tapas föll mig inte helt i smaken. Hade trevligt sällskap o bra service så totalen av kvällen ger bra recensioner dock inget ställe jag kommer återkomma till och beror mest på att menyn inte passade mig.

Tack BoardingPass736716
Omdömet skrevs 7 februari 2020

Tyckte tyvärr att rätterna inte smakade något. De smakade inte alls spanskt, utan ganska sött. Dyrt.

2  Tack Kokopoppi
Omdömet skrevs 26 januari 2020

Restaurangen var rätt full på lördagkväll, men lyckligtvis hade vi reserverat bord. Personalen var serviceinriktad och mycket vänlig. Både mat och dryck var utmärkt och vi fick detaljerade beskrivningar om det vi åt samt dryckesrekommendationer. Priserna var ju förstås lite högre än i Spanien, men det får man räkna med. Xarcuteria är en dunderbra restaurang och vi kommer definitivt återvända vid tillfälle. Rekommenderas varmt.

Datum för besöket: januari 2020
Tack Saaraklin
Omdömet skrevs 25 januari 2020 från mobil enhet

Mysigt ställe med underbara rätter, god mat och trevlig personal. Lite för högljutt när man sitter så tätt bredvid andra!

Datum för besöket: januari 2020
Tack 574rafies

Resenärer som tittade på Xarcuteria tittade också på

Besökt Xarcuteria? Berätta vad du tyckte!