“Nytänkande och gott!”

Rankad som nr 400 av 3 783 Restauranger i Stockholm
Bra för: Barhäng
Middagsalternativ: Middag
Område: Kungsholmen
Beskrivning: Xarcuteria är en familjär restaurang på Kungsholmen som specialiserad på charkuterier, tapas och drycker i toppklass. Här finns unika smaker från bland annat Italien och Spanien som serveras med noga utvalda viner. Vi har två fatölskranar med mikrobryggd öl och c:a 30 spännande mikrobrygder på flaska och burk. Utbudet varierar hela tiden. Xarcuteria är kort och gott Hantverkargatans charkuteribar, tapasbar och vinbar!
Omdömet skrevs 21 augusti 2019 från mobil enhet

Helt klart ett ställe som förtjänar mer credd!
Här serveras tapas/mellanrätter i en ny tappning. Häftig restaurangupplevelse där maten håller hög kvalité. Märks att ägarna lagt ned tid och själ på att skapa ett unikt koncept.

Servicen var uppmärksam och mycket vänlig. Extra plus för den innehållsrika men lättöverskådliga dryckeslistan.

Desserterna bestod av välkända klassiker men i en helt nytänkande form. Perfekt avslutning på en mycket bra kväll!

Datum för besöket: augusti 2019
Tack Kocken10

Omdömet skrevs 4 juni 2019 från mobil enhet

Passerade förbi, fanns ett ledigt bord och vi satte oss... Inom 30 sekunder hade vi en meny och personlig service. Vi valde ett glas Cava, alkoholfri öl, lite mandlar och gröna oliver. Inom några minuter blev vi serverade. Allt var gott, och de är väl värda sitt betyg. Lovar att komma tillbaka fler gånger.

Datum för besöket: juni 2019
Tack johann615
Omdömet skrevs 13 april 2019 från mobil enhet

Väldigt bra! Personalen var uppmärksam, trevlig och gav oss bästa service och det var så gott allting. Vi älskade era dumplings särskilt mycket. En mysig restaurang som jag gärna besöker igen.

Datum för besöket: april 2019
Tack Kbdal
Omdömet skrevs 19 mars 2019

Är man ute efter service i värdsklass och mycket god mat på nytt sätt, this is the Place!
Vi hade tur att vi fick plats, boka bord är nästan annars ett måste. En kanske för stor vinlista (inte om man älskar vin) till en liten meny.

Datum för besöket: mars 2019
Tack MatsH1971
Omdömet skrevs 12 december 2018 från mobil enhet

Vi hade en After Work och beställde in deras största charkbricka och blev inte besvikna. Utan tvekan den godaste brickan jag ätit med 4 fantastiska ostar, 4 charkuterier från Spanien resp Italien. En noggrann och intressent presentation av allt som serverades. Drack ett jättegott vin till maten.
Stooor vinlista, många ölsorter och jättetrevlig personal.
Litet personligt krypin som skapar mysfaktor istället för stor restaurang känsla.
Ni lär inte bli besvikna...

Datum för besöket: december 2018
1  Tack David K

Resenärer som tittade på Xarcuteria tittade också på

Besökt Xarcuteria? Berätta vad du tyckte!