“Utsikt mot Slottet”

Rankad som nr 445 av 3 399 Restauranger i Stockholm
Område: Norrmalm
Område: Norrmalm
Omdömet skrevs 22 februari 2020 från mobil enhet

När det är lunchdags blir det snabbt fullt men det är värt att vänta en stund på en ledig plats. Goda rätter serveras. Vill du kan du välja ett bord mitt i Medelhavsmuseets samlingar av keramik.

Datum för besöket: februari 2020
Tack Ann-Gerd

Omdömet skrevs 20 februari 2020 från mobil enhet

Prisvärd restaurang, delvis pga den trevliga miljön ovanför medelhavsmuseets utställning. Kul plats!
Personalen kunde fixa en riktigt god sallad åt mig, trots diverse allergier. Mycket räkor! Alltid ett plus. Kostnaden låg på 135 kr, vilket känns rimligt med tanke på platsen och mängden mat.

Datum för besöket: februari 2020
Tack J8M7K
Omdömet skrevs 22 januari 2020 från mobil enhet

Chansade på tunisisk laxtartar!
Märklig blandning av allt möjligt...!
Förstår inte kombinationen av allt möjligt!
I en fantastisk miljö!

Datum för besöket: januari 2020
Tack keithmoon1972
Omdömet skrevs 5 januari 2020

Bagdad café har varit ett populärt ställe att äta lunch på eller ta en kopp kaffe på då det ligger på Fredsgatan 2 mitt emot utrikesdepartementet, Arvfurstens Palats och Kungliga slottet. Såväl utsikt som inredning på väggar imponerar men maten är riktigt dålig.
Restaurangen försöker ligger i tiden med sina vegetariska maträtter. Ingredienserna till dessa maträtter smakar industriell mat direkt tagna från burken, Ett riktigt bottennapp!
Till detta skall läggas den långa kön till kassan där maträtterna ropas ut.

Datum för besöket: januari 2020
Tack Göran H
Omdömet skrevs 10 juli 2019 från mobil enhet

Medelhavsmat. Vällagat och ok priser. Lammfärsbollarna rekommenderas. Kan vara lite stojigt under lunchrusning men acceptabel ljudnivå ändå.

Datum för besöket: februari 2019
Tack JoPeKl

Resenärer som tittade på Bagdad Cafe tittade också på

Besökt Bagdad Cafe? Berätta vad du tyckte!