“Helt ok”

20:00
Rankad som nr 1 910 av 3 387 Restauranger i Stockholm
Område: Hägersten-Liljeholmen Område
Område: Hägersten-Liljeholmen Område

Helt ok lunchställe som serverar husmanskost, inga utmärkta råvaror enligt min bedömning dock bra meny. Nackdel att se serverar salladsbuffe då jag var i restaurangen senast (under corona-tider)

Datum för besöket: juli 2020
Tack Edmisa

Omdömet skrevs 14 augusti 2020 från mobil enhet

Vi hade hört talas om det här stället och gick dit för att äta en helglunch. Vi blev visade till ett bord av lagom intresserad personal, så vi kände oss inte jättevälkomna. Menyn var ganska tråkig och det fanns inte mycket att välja på, vi hade förväntat oss mer. Till förrätt tog vi en varsin Toast Skagen och den var inget vi slog frivolter av. Den kunde vi varit utan. Till huvudrätt tog vi hamburgare och pasta. Det var okej men inte mer än så. Med tanke på våra förväntningar blev besöket en besvikelse.

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack bandle2017
Omdömet skrevs 20 maj 2020 från mobil enhet

Kan vara den sämsta caesarsalladen jag någonsin ätit. Färdigkryddad kycklinglårfilé som tinats och värmts på tillsammans med på gränsen till för gammal sallad, färdigköpta ”Ica”-krutonger och två skivor sidfläsk. Tack men nej tack, kan inte rekommendera. Trevlig personal dock!

Datum för besöket: maj 2020
Tack NorthStar310507
Omdömet skrevs 6 mars 2020 från mobil enhet

Vi åt middag med familjen. Söndag-onsdag har restaurangen erbjudande på trerättersmeny för 225 kr, vilket de flesta i sällskapet tog. Vi åt toast skagen, oxfiléplanka och glass. Helt klart prisvärt! Sonen tog ribs, vilka var torra och verkade vara lagade dagar i förväg, mindre bra.

Datum för besöket: februari 2020
Tack FrkJansson
Omdömet skrevs 11 januari 2020 från mobil enhet

Maten är faktiskt helt ok och stället ligger på ett riktigt guldläge med utsikt över vattnet vid Liljeholmskajen. Servicen är lite sådär för vi fick inte välja var vi ville sitta trots att det var nästan tomt. Reserverat sa servitrisen men ett vid fylldes under hela tiden vi satt där. Nog om det maten är väl ändå viktigast?
Vi åt två rätter en fisk och lammracks. Fisken var väldigt god på alla sätt från tillbehör, tillagning till sås. Men lammet var en besvikelse. Allt smakade salt och rosmarin. Lammet var salt, tillbehören var salt och rödvinssåsen var salt. Jag har förväntat mig något som skulle bryta av som en söt sås eller något syrligt tillbehör. Hela känslan blev att man blev mätt u munnen av all saltsmak. Vill jag äta salt äter jag nog hellre chips eller popcorn, inte en lammkött för nästan 300kr.
Jag kommer dock komma tillbaka och testa mer. Kanske inte vågar en av de dyra rätterna igen men läget på sommaren med uteserveringen är fortfarande lockande. Jag går dock hellre till BankOMats Brödernas som ligger lite längre ner. Bättre service, bättre mat, bättre priser och lika bra läge.
Vill tillägga också att barborden är sjukt dåligt placerade precis vid ingången så man nästan alltid måste tränga sig in och/eller ut.

Datum för besöket: januari 2020
Tack danield012

Resenärer som tittade på Bankomat Seaside tittade också på

Besökt Bankomat Seaside? Berätta vad du tyckte!