“Så nöjda!”

Rankad som nr 767 av 3 398 Restauranger i Stockholm
Område: Södermalm Område
Område: Södermalm Område
Omdömet skrevs 21 februari 2020 från mobil enhet

God vegansk mat, god hantverksöl, gott naturvin, bra och trevlig service. Allt med finess och med miljötänk. Vad mer kan man önska?

Datum för besöket: februari 2020
Tack I633WWchristinal

Omdömet skrevs 18 februari 2020

Det var lite svårt att hitta hit med Google maps som visade fel plats, men när vi tittade bakom oss så såg vi skylten till restaurangen.

Nu har jag mindre erfarenhet av växtbaserad mat, men nyfiken som man är...

Servicen var trevlig och snabb, nu var vi väldigt få där den kvällen, så det hjälpte säkert.

De berättade vad vi fått på våra tallrikar och hur det var tillagat.
Förrätten föll mig inte i smaken, men efter det så lämnades inget kvar på tallriken.

För mig så var höjdpunkten "Panerad fänkål med sockertång och svartrotspuré, förmodligen det godaste jag ätit på länge.

Hög klass på tillagning och upplägget, faktiskt lite gourmetrestaurang över det hela.
Alla drycker som erbjöds var närproducerade (relativt), ekologiskt och smakmässigt väl uttänkta.

Har ingen koll på prisläget eftersom jag blev bjuden, gratis är kanske gott?

Datum för besöket: november 2019
Tack beppebrewing
Omdömet skrevs 7 november 2019

Gå hit om ni vill äta veganskt (och gott), för det finns bara det som alternativ. Även all dryck är vald med omsorg för oss som gillar bra miljöval. Vi valde avsmakningsmenyn och det var mycket gott och fullt tillräcklig. Lite svårt att hitta ingången, den passerar en ute-bar först. Hit kommer vi gärna igen för an bättre vegans middag.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack BjornParadiset
Omdömet skrevs 16 augusti 2019 från mobil enhet

Åt den rekommenderade avsmakningsmenyn. Rätterna var goda och välkomponerade, men för lite mat för att mätta. En skål potatis eller en korg bröd hade inte varit fel.

Rätt dyrt sett till vad man får, en meny kring femhundringen ska inte kräva en stödburgare på hemvägen.

Datum för besöket: augusti 2019
1  Tack Chrissve89
Omdömet skrevs 16 juli 2019

Ingången och trappan ner gav ett lite "ruffigt" intryck, men håll ut, lokalen var bra när man väl kommit in. Maten var fantastisk, vinerna spännande och servicen utmärkt.

Datum för besöket: juli 2019
1  Tack Bengt L

Resenärer som tittade på Växthuset tittade också på

Besökt Växthuset? Berätta vad du tyckte!