“Gott med spartansk touch”
Omdöme om Eriks Bakficka

Eriks Bakficka
Rankad som nr 178 av 3 514 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Östermalm
Beskrivning: Eriks Bakfickan på Östermalm ligger ett stenkast från Djurgårdsbron och är en trivsam kvarterskrog med plats för 90 gäster. Menyn rymmer såväl svenska klassiker som moderna rätter och en och annan överraskning. På Bakfickan är det lätt att känna sig hemma och att bli igenkänd av personalen. Här förenas den lilla krogens charm med proffsig matlagning och stor värme. Varmt Välkomna!
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Servicen kan vi inte klaga på, inte heller maten. Miljön har sin retrocharm men ger ändå ofelbart minneskopplingar till skolmatsal. Borden står tätt och ibland undrar man vems diskussion man deltar i.

Tack 611annkatrinh

Omdömet skrevs 24 mars 2018 från mobil enhet

En bra restaurang med klassisk miljö och trevlig personal. Maten är precis så bra som man kan förvänta sig. Och till anständiga priser. Kan dock inte låda bli att lyfta fram en utsökt Creme Brulée till efterrätt.

Tack Resaro16
Omdömet skrevs 15 mars 2018 från mobil enhet

Timjan kryddad korv med potatisstomp och rödbetor, jävlar så gott
Underbar atmosfär, fantastiskt käk och personal av världsklass.
Kan knappast bli bättre än så här.
Rekommenderas starkt!!

Tack Branzell
Omdömet skrevs 3 mars 2018

Jag och min fru hade en fantastisk restaurang kväll, som tur var så hade vi promenerat en bra bit innan vi kom dit. Maten var så fantastisk god att det blev tre rätter. Råraka med löjrom, en fantastiska tillagad skrei och en creme brulle som avslutning. Allt detta med en service som var toppen. Hit kommer vi tillbaka.

Datum för besöket: februari 2018
Tack Per T
Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Vi tog tillfället att besöka Eriks igen. Mycket bra service och trevlig personal som vanligt. Vi tog Eriks Champagne som är ett säkert kort till hela måltiden. Tack.

Tack 119ralfw

Resenärer som tittade på Eriks Bakficka tittade också på

Besökt Eriks Bakficka? Berätta vad du tyckte!