“Klassisk restaurang - Bra julbord”
Omdöme om Den Gyldene Freden

Den Gyldene Freden
Rankad som nr 143 av 3 531 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt
Bra för: Lokal mat, Romantiska möten, Affärsmöten, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Lunch, Bokningar
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Beskrivning: Den Gyldene Freden har serverat modern svensk mat sedan 1722. Kända kulturpersonligheter, långväga besökare och lokala stammisar besöker vår klassiska krog.
Omdömet skrevs 2 december 2018 från mobil enhet

Belägen i gamla stan, ca. 10 minuters promenad från tunnelbana Slussen och Gamla Stan. Klassiska lokaler med mycket anor och kända besökare genom åren. Trevlig personal, rena o fräscha lokaler och toaletter. Mycket bra kvalitet på julbordet. Mycket svenskt vilt på faten. Det varma hämtar man hos kockarna som gärna berättar om produkterna. Snygga uppläggningar. Egna snapsar, den med smak av saffran var mild och god. Nackdel med många trappor att gå i så folk med rörelsehinder eller som har svårt att gå trappor bör undvika detta julbord. Tre timmars sittning, väl tilltaget. Trevligt.

Datum för besöket: december 2018
Tack Leif K

Omdömet skrevs 17 november 2018 från mobil enhet

Trevlig upplevelse i anrik miljö. Helt ok mat men stora minuspoäng då mycket av det vårt sällskap beställde inte fanns. 3 av 5 beställde västerbottenpaj till förrätt, fanns endast en kvar. Gåsmiddagen var slut som en i sällskapet önskade, huvudrätten i vegetariska menyn var slut och när vi trots detta fått i oss god mat var bryggkaffet slut. Nyanställd kypare som var helt fantastisk men något osäker på meny och dryckeslistan. Men på det stora hela en trevlig kväll.

Datum för besöket: november 2018
Tack Elin0rT
Omdömet skrevs 3 november 2018 från mobil enhet

Krogen i gamla stan som ej ligger längs turistfällan Västerlånggatan.

Här inne har musiker och andra kändisar ätit både lunch o middag har jag fått berättats för mig.

Miljön är mysig , maten väldigt god o vällagad o personalen är otroligt snabb o trevlig.

Så gör er själva en tjänst, är ni i gamla stan i Stockholm, gå hellre hit än till krogarna längs turistfällan Västerlånggatan kom till en Stockholms krog där man blir mätt o nöjd varje gång

Datum för besöket: november 2018
Tack thomasn172
Omdömet skrevs 21 oktober 2018 från mobil enhet

God mat och trevlig personal, tog risotto o fiskgryta båda goda. Vi fick snabbt ett bord trots att vi inte bokat innan.

Datum för besöket: oktober 2018
Tack cohlsson88
Omdömet skrevs 7 oktober 2018 från mobil enhet

Första besök till restaurangen. Glad överraskning! Fantastiskt miljön och trevlig bemötande av service personal. God husmanskost . Värd en besök och du promenerar i Gamla stan.

Datum för besöket: oktober 2018
Tack Monica S

Resenärer som tittade på Den Gyldene Freden tittade också på

Besökt Den Gyldene Freden? Berätta vad du tyckte!