“Goda bakelser”

Kök: Café, Pub
Område: Södermalm Område
Område: Södermalm Område
Omdömet skrevs 23 september 2020

Köpte två bakelser, en prinsess och en mockabakelse, båda väldigt goda. Mindes min barndoms ljuvliga mockabakelse och blev glatt överraskad över att denna bakelse överträffade mina förväntningar! Den var helt perfekt, all heder åt konditorn❣️Underbart att detta konditori finns kvar och att ni har alla klassiska bakverk.

Datum för besöket: september 2020
Tack 871monal

Omdömet skrevs 3 september 2020 från mobil enhet

Skulle lyxa med en Budapest. Konstaterade genast att den lilla gräddrosetten som låg ovanpå var flera dagar gammal. Svagt ljus gul, kornig - verkligen inte som färsk grädde ska vara. Blev inte bättre med själva bakelsen. Gott när nötmarängen är lite seg men hör hade det gott för långt. Nötmarängen hade sjunkit ihop och grädden smakade gammalt. Åt hälften - undrade själv varför - kan bara konstatera att det var korkat av mig! På vägen ut så lämnade jag den kvarvarande bakelsen till en i personalen och sa att den inte borde sålts då den var för gammal. Dock svaret ”OK.” Vilket jag tyckte var allt annat än ok - inte ens vad tråkigt eller beklagar. Gå inte dit! Det kommer jag aldrig höra igen. De få gånger jag lyxar med bakelse ska de bara färska och goda.

Datum för besöket: september 2020
Tack KajsaStockholm
Omdömet skrevs 29 november 2019 från mobil enhet

Ett toppenställe verkligen. Supergod bakelse. Mysigt miljö och trevlig personal. Det hade fått full pott om det inte stått disk framme på flera tomma bord och om det funnits mjukare stolar i rummet där jag satt.

Datum för besöket: november 2019
Tack jackiehj90
Omdömet skrevs 23 september 2019

Här finns nog några av Söders bättre, traditionella bakverk (bakelser, tårtor, wienerbröd, semlor), men servicen är väldigt tråkig och ibland oerhört långsam.

Datum för besöket: april 2019
Tack MmeCCC
Omdömet skrevs 15 augusti 2019

Café med en ganska gammal och lite sliten inredning uppdelat i olika rum. Ligger i hörnet av Mariatorget. Uteserveringen består endast av några få bord.
Sallader, smörgåsar och en del kakor/bakelser samt olika kaffe m.m.
Tog själv en pepparsalami med brieost smörgås. Mycket gott bröd.
Den här dagen var personalen på topphumör och hur bra som helst.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack Christina S

Resenärer som tittade på Cafe Chic Konditori Swedenborgsgatan 1 tittade också på

Besökt Cafe Chic Konditori Swedenborgsgatan 1? Berätta vad du tyckte!