“Delikatessupplevelse utöver det vanliga”
Omdöme om The Hairy Pig Deli

The Hairy Pig Deli
Rankad som nr 38 av 3 514 Restauranger i Stockholm
Kök: Matställe, Deli, Spanskt
Middagsalternativ: Middag, Lunch, Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Beskrivning: Den Håriga Grisen Deli på Österlånggatan i Gamla stan är öppet Tis-tor 17:00-21:00 samt Fre-Lör 12:00-22:00. Den Håriga Grisen Deli är en mat- och delikatessbutik i en unik lokal från slutet av 1400-talet. På menyn serveras Joseph Turners hemlagade gourmetkorvar, charkuteritallrikar med kvalitetssalami från Toscana och ostar från Vaxholm, sallader, baguetter och tapas. Här finner ni även Josephs och Karolinas hemlagade delikatesser såsom marmelader, chutneys, senaper, ketchup, knäckebröd samt närproducerade delikatesser från bland annat Ostmakeriet i Vaxholm och kvalitetscharkuterier från Toscana i Italien. Kom och njut på plats eller värm på hemma! Den Håriga Grisens lokal är även tillgänglig för uthyrning för privata middagar, evenemang och speciella tillfällen. Kontakta oss gärna för mer information.
Omdömet skrevs 30 juni 2018 från mobil enhet

Fantastiskt charmigt och gemytligt ställe med delikatesser, och då med betoning på korv och salami. Den mest fantastiska ”varmkorv” som jag ätit. Stora portioner, man kan beställa mindre än man tror. Annorlunda tapaskoncept med lokala specialiteter kombinerat med internationella. Rekommenderas starkt!

Datum för besöket: juni 2018
Tack Beamieweenie

Omdömet skrevs 17 februari 2018 från mobil enhet

Jättegott. De har en tapasmeny, men det känns inte som en tapasrestaurang utan de har en tätt blandad meny. Litet och tight och lite dragigt iom det kommer och går folk hela tiden.
Men på det hela, en riktigt bra lunch.

Tack eriko324
Omdömet skrevs 7 februari 2018 från mobil enhet

Trevlig servitris. Saknar något grönt och lite mer nyttigt på menyn dock . Alldeles för kallt i lokalen när kallt ute. Toan otroligt trång. Maten god men lite för ”tung”

2  Tack lottaf26
Omdömet skrevs 4 februari 2018 från mobil enhet

Bokat bord då vi hört gott om deras mat. Vi åt korv/pulled pork med vars två tapas maten var god men det är lite tråkigt att man inte får bättre bröd till pulledpork burgaren än ett sånt tråkigt med sesamfrön. Hade passat bättre med ett rustikare typ surdegsbröd. Inte så sittvänligt och att besöka toaletten är en upplevelse.

3  Tack Jesle12
Omdömet skrevs 25 januari 2018 från mobil enhet

En riktigt bra och fin restaurang med god mat och suverän öl. De har bl a Sundbybergs bryggeri! Matkvalitén är bra och stämningen mysig. Enkel inredning!

Datum för besöket: januari 2018
Tack Miguel d

Resenärer som tittade på The Hairy Pig Deli tittade också på

Besökt The Hairy Pig Deli? Berätta vad du tyckte!