“Mysigt men kallt”

Rankad som nr 15 av 3 228 Restauranger i Stockholm
Kök: Matställe, Delikatesser, Spanskt
Middagsalternativ: Lunch, Frukost, Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Beskrivning: Den Håriga Grisen Deli på Österlånggatan i Gamla stan är öppet Tis-tor 17:00-21:00 samt Fre-Lör 12:00-22:00. Den Håriga Grisen Deli är en mat- och delikatessbutik i en unik lokal från slutet av 1400-talet. På menyn serveras Joseph Turners hemlagade gourmetkorvar, charkuteritallrikar med kvalitetssalami från Toscana och ostar från Vaxholm, sallader, baguetter och tapas. Här finner ni även Josephs och Karolinas hemlagade delikatesser såsom marmelader, chutneys, senaper, ketchup, knäckebröd samt närproducerade delikatesser från bland annat Ostmakeriet i Vaxholm och kvalitetscharkuterier från Toscana i Italien. Kom och njut på plats eller värm på hemma! Den Håriga Grisens lokal är även tillgänglig för uthyrning för privata middagar, evenemang och speciella tillfällen. Kontakta oss gärna för mer information.
Omdömet skrevs mars 8 2017 från mobil enhet

Slank in efter jobbet och åt en charkbricka. Trevlig och mysig lokal. Då det var snö och kallt ute var det kanske inte så smart att ta charkbrickan, för det var även svalt inne, men charkbrickan var god. Serveringspersonalen försökte kompensera att det var så kallt i lokalen med att vara trevliga och tillmötesgående. Irish coffee fixades fram fastän de inte hade det på menyn.

Tack guwe04

Omdömet skrevs februari 13 2017 från mobil enhet

Jag åt smårätter tapas, inget va jätte bra och inget va uselt det va bara Ok. Jag kanske skulle tagit en ordentlig huvudrätt istället för småplock och charkuterier och då säkert fått en annan uppfattning. Får återkomma och eventuellt revidera betyget vid nästa tillfälle.

Tack Anders K
Omdömet skrevs december 20 2016 från mobil enhet

Vill rekommendera att besöka den Håriga grisen... Härlig miljö, super god mat och bra utbud på öl och vin. Mycket trevlig och hjälpsam personal.

Tack Andreas L
Omdömet skrevs december 11 2016 från mobil enhet

Släntrade in på The Hairy Pig Deli efter en skön dag i Gamla stan. Det syns redan utanpå att det är ett litet krypin med hög mysfaktor. Och man blir inte besviken. Trevlig lättsam personal som presenterar maten på ett personligt sätt. Prisnivån är ok och i matväg är det framförallt charkuterier och ost. Perfekt för en lättare middag. Lite lång serveringstid - annars hade det blivit toppbetyg!

Tack Vandraren1970
Omdömet skrevs december 9 2016 från mobil enhet

Vilken mysig lokal! Jättetrevligt personal. Hit är det många turister som går men det är underskattat bland lokalbefolkningen tycker jag.

Tack FrkNilsson

Resenärer som tittade på The Hairy Pig Deli tittade också på

Besökt The Hairy Pig Deli? Berätta vad du tyckte!