“Inte bra längre”

Fotografiskas Restaurang
Rankad som nr 324 av 3 432 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Område: Södermalm Område
Beskrivning: Vi eftersträvar en 100% ekologisk, naturlig och lokal råvara. Under 2016 är vårt hållbarhetsfokus att ha noll svinn. Fotografiskas restaurang är stolta vinnare av Dagens Nyheters utmärkelse Gulddraken 2015 och Allt om Stockholms pris, båda som Stockholms bästa restaurang i mellanklassen.
Omdömet skrevs 16 augusti 2021

Älskade restaurangen på Fotografiska (Paul Svensson) sedan tidigare, var där senast 2019. Men denna vecka besökte vi Verandan och blev mycket besvikna, träiga grönsaker och sladdring kyckling är några av våra omdömen. Vid besöket "indoor" 2019, blev jag lyrisk, vad har hänt?

Datum för besöket: augusti 2021
Tack MagnetaDecimal

Omdömet skrevs 28 juli 2021 från mobil enhet

Om du som min 16-åriga dotter lider av Celiaki bör du avstå att äta här. Vi betalade 200:- för en sotad sallad (ok smak men ej värd priset i sig) som enligt menyn var glutenfri. Efter 15 min fick dottern stark reaktion med uppblåst mage och matthet så det är sannolikt så att man inte separerar tillagningen av pizza från övrig mat eller att det finns en okänd glutenkälla i maten. Det förstörde upplevelsen av den annars eminenta utställningen.

Datum för besöket: juli 2021
Tack EllieT78
Omdömet skrevs 19 juli 2021 från mobil enhet

Vi åt matjessill, smakade väldigt gott. Snabb och trevlig servitör. Fin utsikt. Gott om plats mellan borden. Vi åt i Bistron intill restaurangen som var sommarstängt.

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack Semester
Omdömet skrevs 26 maj 2021 från mobil enhet

Vi var två personer idag varav en skulle äta och den andra personen bara fika. Då går det inte att beställa kaka och kaffe utan bara om man beställer en Kakbuffe för 135 kr.
Då mitt behov bara var en liten kaka till kaffet avstod jag från buffén och fick då bara beställa en kaffe. Idiotiskt upplägg !

Datum för besöket: april 2021
1  Tack resvan63
Omdömet skrevs 27 oktober 2020 från mobil enhet

Gjorde ett besök i dag med make barn o barnbarn för att se utställningar o äta lunch!
Blev imponerad av miljö o utsikt samt vänligt bemötande!
Maten blev dock tyvärr en STOR besvikelse.... ingen speciell barnmeny trots att det var under läslovsveckan!
En minipizza för barn 75kr var väl ok, men en smaklös ramen för 165kr och en totalt smaklös fiskburgare för 190kr och en liten portion korv med mos 185kr! var absolut inte prisvärt!!!!!
Lägg därtill 2 små glas vin o en liten öl så slutar notan för 3 vuxna o ett barn på 1000kr, hade gärna betalat detta för en smakrik o god måltid, vilket inte var fallet!
Tur att utställningarna var sevärda!
Vi kan dock inte rekommendera ”Bread and wine” annat än för utsikten!

Datum för besöket: oktober 2020
Tack Poa G

Resenärer som tittade på Fotografiskas Restaurang tittade också på

Besökt Fotografiskas Restaurang? Berätta vad du tyckte!