“Märkligt upplägg med kakbuffe”

Fotografiskas Restaurang
Rankad som nr 307 av 3 387 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Södermalm Område
Beskrivning: Vi eftersträvar en 100% ekologisk, naturlig och lokal råvara. Under 2016 är vårt hållbarhetsfokus att ha noll svinn. Fotografiskas restaurang är stolta vinnare av Dagens Nyheters utmärkelse Gulddraken 2015 och Allt om Stockholms pris, båda som Stockholms bästa restaurang i mellanklassen.

Vi var två personer idag varav en skulle äta och den andra personen bara fika. Då går det inte att beställa kaka och kaffe utan bara om man beställer en Kakbuffe för 135 kr.
Då mitt behov bara var en liten kaka till kaffet avstod jag från buffén och fick då bara beställa en kaffe. Idiotiskt upplägg !

Datum för besöket: april 2021
Tack resvan63

Omdömet skrevs 27 oktober 2020 från mobil enhet

Gjorde ett besök i dag med make barn o barnbarn för att se utställningar o äta lunch!
Blev imponerad av miljö o utsikt samt vänligt bemötande!
Maten blev dock tyvärr en STOR besvikelse.... ingen speciell barnmeny trots att det var under läslovsveckan!
En minipizza för barn 75kr var väl ok, men en smaklös ramen för 165kr och en totalt smaklös fiskburgare för 190kr och en liten portion korv med mos 185kr! var absolut inte prisvärt!!!!!
Lägg därtill 2 små glas vin o en liten öl så slutar notan för 3 vuxna o ett barn på 1000kr, hade gärna betalat detta för en smakrik o god måltid, vilket inte var fallet!
Tur att utställningarna var sevärda!
Vi kan dock inte rekommendera ”Bread and wine” annat än för utsikten!

Tack Poa G
Omdömet skrevs 20 oktober 2020 från mobil enhet

Utsikt över ett höstkyligt Stockholm och Grönan, vegetarisk lunch med enkla tydliga smaker, mums...

2  Tack prototypen
Omdömet skrevs 10 oktober 2020 från mobil enhet

Trevligt museum och fin resturang miljö! Men jag begriper inte att maten kan vara så uppburen? Fjärde gången jag försöker men 145 kr för en liten svampsoppa, förvisso god men portionen liten. Till detta serverades två torra brödskivor inget smör eller röra till.

Tack Sverigetur
Omdömet skrevs 13 september 2020 från mobil enhet

Dyrt och kasst. Familjen såg utställningarna, som var mycket bra. Åt sen lunch i restaurangen, en fiskburgare, en veg köttbullar, en korv med mos. Så jäkla kasst och dyrt.

Datum för besöket: september 2020
1  Tack HelenaoAnders

Resenärer som tittade på Fotografiskas Restaurang tittade också på

Besökt Fotografiskas Restaurang? Berätta vad du tyckte!