“Ok men inte mer än så”

Rankad som nr 227 av 3 647 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Bokningar
Område: Södermalm Område
Omdömet skrevs 22 oktober 2022 från mobil enhet

En lite tråkig restaurang och lite tråkig mat. Goda smaker och bra kvalitet på köttet men jag hade kunnat laga maten minst lika bra själv (vi käkade olika förrätter och olika huvudrätter). Varierande service. Hög ljudnivå, hade tjänat på lite ljuddämpande åtgärder. Som sällskap på två fick man ett lite tråkigt och inklämt bord. Små portioner.

Datum för besöket: oktober 2022
Tack 683sabinam

Omdömet skrevs 25 april 2022

En trevlig pärla på söder i Stockholm med högt sorl bland sällskapen och alltid lika trevligt. Personalen är mycket lyhörd och erfaren, beredd att uppfylla dina önskemål.
Lokalen är trevlig och lite trång med en mindre bar i ändan. Priserna är bra, speciellt om du tar en trerätters meny. Maten är god och vällagad, dock kan vinlistan behöva utökas.

Datum för besöket: april 2022
Tack OlaJolo
Omdömet skrevs 21 december 2021 från mobil enhet

Vi var där på födelsedagsmiddag med familjen. Trevlig miljö i restaurangen som ger ett exklusivt intryck. Vi åt trerättersmiddag och alla var nöjda både med förrätter, varmrätter och efterrätter. Vi åt chevre, musslor resp toast Skagen till förrätt därefter lamm, hjort respektive biff Rydberg och slutligen creme brüllé respektive blåbärspaj. Supernöjda och prisnivån är hanterlig dvs bra.

Datum för besöket: december 2021
Tack KarlJohanSvamp
Omdömet skrevs 19 december 2021 från mobil enhet

Jag har varit på Timmermans vid ett flertal tillfällen, deras trerätters meny är prisvärd! Men idag blev jag lite besviken… Toast Skagen smakade inte mycket alls, servitören frågade inte hur jag ville har min ryggbiff tillagad - den blev i mitt tycke lite väl grillad. Tiramisun var helt okej.

De har många gäster, kanske var det just i går så att personalen inte riktigt hann med så att maten blev lite sisådär?

Datum för besöket: december 2021
1  Tack mariek713
Omdömet skrevs 24 november 2021 från mobil enhet

Fantastik personal. Mycket bra mat, speciellt fisken som var perfekt. Helt ok priser. Mysig lokal. Rekommenderas varmt.

Datum för besöket: november 2021
Tack sulan70

Resenärer som tittade på Timmermans 1857 tittade också på

Besökt Timmermans 1857? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.