“Mycket trevligt och vackert beläget”
Omdöme om Långängens Gård

Långängens Gård
Rankad som nr 842 av 3 382 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt

Vi har besökt Långängens gård, mitt i ett fantastiskt naturreservat i Lidingö.
Man kan ta sig dit per buss+ gå till fots en bit eller också åka bil ända fram.

Gården är från 1700-talet och byggd i herrgårdsstil. Den är fn endast öppen vissa dagar och serverar då lättare rätter, smörgåsar och kaffebröd.

Man kan sitta både inomhus och utomhus i en jättefin trädgård. Allt är mycket vällagat och gott.

Om man vill kan man före - eller efteråt- ta en härlig promenad i omgivningarna.

Man har också möjlighet att ordna konferenser och olika event. Ex är det ett mycket populärt ställe att ha sin födelsedagsfest eller bröllopsmiddag.

Rekommenderas varmt!!

Datum för besöket: maj 2021
Tack 5lenas

Omdömet skrevs 15 mars 2020 från mobil enhet

Här tar man en underbar promenad i vårsolen (Långängen naturreservat) och när man blivit lite hungrig stannar man på denna ljuvliga juvel. Synnerligen fräscha och goda smörgåsar! Och läckra bakverk. Att kaffemaskinen gått sönder och att det tar liiite för lång tid att få varm mjölk till bryggkaffet ... äsch vad gör det när personalen är glad och serviceminded och finner lösningar, allt smakar ljuvligt och solen skiner!
Tyvärr får man inte ha med sig hunden inomhus ( de har öppet kök) men så här års sitter man ju gärna ute även om den ljuvliga brasan som sprakade inne också lockade. Tag en promenad och gå hit - tror inte du kommer ångra dig ( utan troligen gå hit igen. Och igen.)

Datum för besöket: mars 2020
Tack limestonelady
Omdömet skrevs 10 juli 2019 från mobil enhet

Jag har aldrig blivit besviken då jag har ätit på Långängen. Världens mysigaste ställe. På sommartid kan man även sitta utomhus och då kan ju många fler på plats. Vintertid trängs alla inne i stugan. Men det är värt det. God mat... är visst med i WhiteGuide.
Glöm för allt i världen inte att gå en promenad i Långängens naturreservat då ni väl är där.

Datum för besöket: juli 2019
Tack AnetteBrunett
Omdömet skrevs 12 juni 2019

Min dotter gifte sig och hade festen på Långängens gård på Lidingö. Arrangemanget var väldigt bra och maten var helt fantastiskt. Samtliga, ~100, som närvarade var helt eniga om att maten var världsklass. Vi åt grillbuffe som personalen grillade på plats utanför festlokalen.

Nu vet jag inte om maten i den normala restaurangen är lika bra men är det i närheten är det bara att åka dit och äta. Hörde att den är väldigt bra.

Jag kan inte annat än att rekommendera detta ställe.

Datum för besöket: juni 2019
1  Tack I9860TCpeterk
Omdömet skrevs 26 augusti 2018 från mobil enhet

Härligt ställe att fika på i historisk rustik miljö. Vi fikade och det fanns mycket gott att välja mellan men maten såg väldigt god ut den också.

Datum för besöket: augusti 2018
Tack Massimo M

Resenärer som tittade på Långängens Gård tittade också på

Besökt Långängens Gård? Berätta vad du tyckte!