“Härligt ställe med avslappnad atmosfär”
Omdöme om Sushi Sho

Sushi Sho
Rankad som nr 26 av 3 472 Restauranger i Stockholm
Kök: Sushi, Japanskt
Middagsalternativ: Middag, Bokningar
Område: Vasastan
Omdömet skrevs 6 december 2017

Utan jämförelse den bästa sushi jag ätit men så kostar det också. Mycket bra kvalité så priset är väl motiverat. Trevlig personal och väldigt intimt med så få platser. Extra sushibiten på slutet kostade 200 kr...per person.

Tack Stefan S

2024 av 269 omdömen

Omdömet skrevs 30 november 2017

Man hade hört så mycket om Sushi Sho och deras stjärna i Michelin, men de stjärnkrogar jag ätit på var så otroligt mycket bättre. Sushi Sho var alldeles för dyrt med tanke på vad man fick serverat. Vissa rätter har jag ätit bättre på vanliga Sushi-restauranger.
Det var trångt och stökigt och stjärnkocken Carl Ishizaki var inte på plats denna kväll. Jag vet inte om det hade blivit tillräckligt bra om han hade varit på plats heller. Helheten var inte alls vad vi hade förväntat oss.
Notan slutade på ca 2.500 kr för två personer med en fördrink och 2 öl var till maten. Det finns även Saké i massor av spännande varianter och även saké-paket, men då hade nog notan slutat på ännu mer. Vinerna på väggen var i den högre prisklassen, men tror inte så många dricker vin till denna typ av mat.
Vill man ha denna typ av restaurangupplevelse (Omakase) så skulle jag istället rekommendera Soyokaze på Frejgatan. Där fick man en otrolig matupplevelse och en avslappnad miljö. Dessutom till ett bättre pris. Där var smakerna otroligt mycket bättre och fräschare än på Sushi Sho.
För mig krävs det mycket mer än så för att nå mina smaklökar. Jag förmodar att det var bättre när de fick sin stjärna.
Så, för min del blir det inte Sushi Sho igen. Tyvärr.

3  Tack coverman123
Omdömet skrevs 27 november 2017 från mobil enhet

Ett måste för den som gillar sushi. Vi serverads 15 serveringar sushi som bokstavligen smälte i munnen. En upplevelse som gärna upprepas, passade också på att smaka saké från deras dryckespaket.

Tack apettson
Omdömet skrevs 24 november 2017 från mobil enhet

Absolut bästa matupplevelsen på mycket länge. Fantastisk personal som helt perfekt berättade om alla magiska rätter.

Tack Fredrik S
Omdömet skrevs 19 november 2017

Kom i tid till er sittning. Det är en meny som serveras samtidigt till alla gäster. Bordsbokning är ett måste. Att sitta vid bardisken är att föredra, dels för att se kockarna arbeta, dels för att få en bättre kontakt med den proffsiga och mycket trevliga personalen.
Varje liten servering är en sensation av smaker. Det kan se oansenligt ut på tallriken men smakerna blandas och överraskar. Njutbar balans mellan råvara och tillbehör. Har till exempel aldrig smakat ett så utsökt ris i en nigiri som detta tidigare, en ljusare sort, en mörkare. Rätterna servereras en och en, ibland på tallrik, ibland direkt i din hand. Bara att ta emot och låta dig hänföras.
Kan tycka det onödigt att erbjuda ytterligare tonfisk från finaste biten till en extra slant i slutet av serveringen istället för att inkludera det i menyn och höja den ytterligare några snäpp.
Vi drack sake av god sort, även det en trevlig ny bekantskap för mig. Rund, mild och passade maten som en handske.
Lokalen är enkel men gemytlig. Alltid ett nöje att sitta nära och se på när maten förbereds. Sittningen är knappt 2 timmar men det känns aldrig stressigt utan faktiskt som om vi var där längre än vad vi var.
Riktigt mätt blir man inte och det är inte heller meningen. Här är det smakerna som talar.

Tack AnnaJohn333

Resenärer som tittade på Sushi Sho tittade också på

Besökt Sushi Sho? Berätta vad du tyckte!