“Spännande smaker!”

Restaurang Nook
Rankad som nr 20 av 3 473 Restauranger i Stockholm
Område: SoFo och Medborgarplatsen
Omdömet skrevs 8 september 2018 från mobil enhet

Väldigt spännande smaksammansättningar! Vi var supernöjda. Hit ska man gå och man vill ha lite ovanliga och häftiga smaker!

Tack SofiaH1241

Omdömet skrevs 5 september 2018 från mobil enhet

Var här med kompisgänget och åt deras meny för 450 kr. Otroligt prisvärd och vällagad mat, nära stjärnklass. Nu även viss möjlighet att byta rätt på den fasta menyn vilket är bra. Rekommenderas varmt!

Tack Sofia A
Omdömet skrevs 3 september 2018

Det var såklart fullbokat men jag lyckades få en plats.
Jag gav dem fria händer och önskade många smaker i mindre tappning vilket inte var några som helst problem.

Startade kvällen med champagne och ostron som smaksatts med yozu, gurka, tiger milk ”hot” samt koriander och soja. Fräscht, grönt och spicy – mums.
Första rätten - Grillat ankhjärta på spett med chiu-chow en slags vitlökskräm, picklad lök och rostade cashewnötter i ett salladsblad – smaksensation. Det möra hjärtat bara smälte i munnen. Vi fortsatte med kantarell dumplings i kålbuljong – ja men ni fattar. Kantarell kan vara lite bitter i sin koncentration men här var det mer som kolasmör.
Tataki biff (sojamarinerad) med Karl-Johanmajo, ponzu kantareller och chips på jordärtskocka. Biffen kunde marinerats lite längre men var ändå en fullträff.
Första varmrätten eldad sej, sojaglacerad med broccoliskott, grillad gurka, och fänkålsskum. Underbar brytning med den, soja glacerade fisken knapriga broccolin och krämig fänkålsås. Sedan följde svenskt kycklinglår bränd grädde, spetskål och svart vitlökssky. Hujeda mig så gott. Blev rekommenderad att avsluta med blåbär som serverades med vanlijglass yuzu(asiatisk citrus) havreflarn och granskott. Gillar inte gran men här var det i form av en liten olja på toppen av glassen. Så extremt enkelt men så välbalanserat med smaker och mängd. Helt ärligt en av de godaste desserterna jag ätit. Havreflarnen var pricken över i:et. De erbjuder mycket vin glasvis och är man beredd att betala så serverar de kvalitetsviner på glas.

Då jag bott i Kina och provat de flesta asiatiska köken, ätit på många av Hong Kongs bästa inhemska krogar måste jag säga att detta är en av mina bästa asiatiska måltider någonsin tack vare att alla rätter var så olika men samtliga välkomponerade och väl avvägda i sina smaker. Inte ett enda svagt kort.

Åt 7 rätter drack champagne och 3 glas extremt bra viner. Lyckades överstiga 1.500 kronor. Extremt prisvärt,

Bor man på söder är man skyldig denna restaurangen ett besök.
Jag ser redan fram emot mitt nästa.

1  Tack GothenburgManager
Omdömet skrevs 15 augusti 2018 från mobil enhet

En av de bästa restaurangerna i Stockholm. Otroligt bra service och fantastiskt bemötande. Maten är mycket god och prisvärd.

Tack KjellochN
Omdömet skrevs 2 juli 2018 från mobil enhet

underbar mat och trevlig personal med fullständig koll på allt från maten till vinet och också oss.
vi åt smårätter och godast va Porkbun som va utsökt - men alla fantastiska!!
vi kom hungriga o lämnade lagom mätta efter 4 snacks var

Tack Lisa E

Resenärer som tittade på Restaurang Nook tittade också på

Besökt Restaurang Nook? Berätta vad du tyckte!