“Aldrig upplevt sämre service”
Omdöme om Calexico's

Calexico's
Rankad som nr 1 316 av 3 382 Restauranger i Stockholm
Kök: Mexikanskt
Middagsalternativ: Bokningar
Område: Södermalm Område
Beskrivning: Kökschef Brendan O’Gorman har komponerat en hetlevrad meny som både innehåller nyskapande mexikanska rätter anno 2015, och klassiska mexikanska rätter och tillbehör med rätt styrka och kärlek. Vi jobbar med delvis ekologiska produkter och merparten svenskt kött. Ni som bokar bord och äter varmrätt i Calexico’s kan be om att få en stämpel in till Debaser Strands Stora scen! Gäller på kvällar då vi ej har förköpskonsert på Stora scenen. Prata med er servitör eller servitris.

Ett synes väldigt mysigt ställe med fina lokaler och skön atmosfär.
Kom dit med mitt umgänge som bara skulle ta någon drink. Möts ej av någon personal vid dörren, efter ett par minuter följer vi en hänvisning som säger att om man ej ska äta så kan man gå förbi kön och slå sig ner vid ett lämpligt bord, vilket vi gör då vi ej ska äta.

Vi blir sittandes i 10-15 minuter utan något som helst intresse från personal. Först när vi frågar om vi kan få en drinkmeny så hämtade servitrisen en meny men gjorde det tydligt att det var jobbigt. När hon är tillbaka ifrågasätter hon varför vi har satt oss ner och om vi inte kan läsa på skylten. När vi förklara vad som stod säger hon att det inte spelar någon roll då det ej borde stå så. Hon går sedan utan att ta beställning. När jag går efter för att konfrontera henne så framgår det att hon är manager och går i försvar direkt.

Slutade med att vi gick där ifrån och gick till Tjoget som ligger i närheten som blev extremt trevligt. Rekommenderar starkt att ni går till Tjoget istället för att låta personalen på detta ställe förstöra eran kväll.

Tack Quste

Ligger otroligt fint, MEN.... personalen... vi blev otroligt dålig bemött av en servitris (som sen visade sig vara manager!!). Var otroligt otrevlig när vi skulle beställa drinkar; hånlog, var kort i tonen, skrattade och pekade på oss bakom bardisken....Vi gick och kommer inte komma tillbaka!

Tack feliciad781

Trevligt och mysigt ställe, men tråkig personal! Dålig service då vi fick be om hjälp, samt blev dumförklarade på plats. Kommer inte gå igen!

Tack erikaweijnblad
Omdömet skrevs 1 maj 2021 från mobil enhet

Perfekt mat, trevlig personal och mexikansk musik. Mycket stort val av drinkar och personalen är alltid hjälpsam. Rekommenderrar varmt !

2  Tack redk1312
Omdömet skrevs 26 juni 2020

En till synes trevlig kväll kan sluta med ett slumpmässigt avvisande från ignorant personal.
Eftersom hela kvarteret ska renoveras, och alla Debasers lokaler försvinner, så behöver vi inte fundera nämnvärt över det, bara säga "lycka till" och hoppas att näringsidkarna hittar andra sysselsättningar utan kundkontakt framöver.

Datum för besöket: juni 2020
Tack Christer_Andersson

Resenärer som tittade på Calexico's tittade också på

Besökt Calexico's? Berätta vad du tyckte!