“EN perfekt liten upplevelse för trötta själar”
Omdöme om Elements Spa

Elements Spa
Rankad som nr 8 av 31 Spa och välmående i Stockholm
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Ägarbeskrivning: Med inspiration från Ayurveda Elements Spa är Södermalms oas med inspiration från Indien och Ayurveda. Med ett mångtusenårigt kunskapsarv inom hälsa erbjuds här ett möte mellan tradition och innovation. Spat har en härlig relaxpool som också har en utomhusdel med en slående utsikt mot Årstaviken. Inne på relaxen kan du njuta av såväl ångbastu och torrbastu. Vi bjuder på frukt och te. Som gäst hos oss finns både gym och yoga som ingår (enligt schema). I spabaren serveras bland annat nyttiga snacks, varmrätter och svalkande drycker. Spat finns på Clarion Hotel Stockholm i Skanstull.
Omdömet skrevs februari 20 2016

Vi ville även prova detta Spa i Stockholm. Det kanske inte är det lyxigaste, ej heller det lugnaste en fredag kväll, men helt perfekt för oss. Fantastiskt bemötande utan att vara "to much". Fina lokaler och bra bastuavdelning. Poolen är inte jätte stor så man kan simma och få lite mini-motion, men perfekt för att sträcka ut sig och ta ett par simtag. Ute delen är cool, särskilt på vintern. Man har utsikt där mot Ringvägens puls, samt över gångvägen ner mot Eriksdalsbadet. Man kan köpa sig en öl eller en fruktdrink eller dricka deras aromatiska te, som var gott och kändes nyttigt och välgörande. Ett perfekt avslut på en arbetsvecka

Tack SvenJonsson
Clarion_Stockholm_10, Hotelldirektör på Elements Spa, svarade på det här omdömetSvarade februari 23 2016

Hej Sven!
Tack för din fina recension och omdömet om Elements Spa. Vi tycker precis som du att vårt spa är den perfekta avkopplingen och en energiboost både i vardagen och på helgen.

Det finns nyare omdömen om Elements Spa
Visa de senaste omdömena

Omdömet skrevs augusti 17 2015

ett litet och mysigt spa. Var där en lördag förmiddag och det var lugnt och skönt. Däremot började det fylla på med gäster runt lunch. Blir det mkt gäster så förstår jag att det känns trångt

Tack Diddisen

Hej,
Tack för din recension av Elements Spa. Vissa lördagar är populära för spabesök och det kan då bli lite mer folk. Att vara här tidigt eller senare på eftermiddagen brukar alltid vara att rekommendera om man önskar att vara mer ensamma på spa.
Det går såklart alltid bra att ringa oss och fråga om tips på bästa tid för lugna besök.

Omdömet skrevs juli 16 2015

Jättefint och vackert spa med en cool pool som sträkcer sig innifrån och ut med glas kanst så du ser rätt ut mot den vackra utsikten. Trevlig och hjälpsam personal. Spat är litet men har bastu, ångbastu, avslappning stolar, gym , behandlingar etc. Frukt, te och vatten finns gratis till alla. Du får handduk , badtofflor och bad rock även till barnen att låna när du är där. Vi hade en mysig förmiddag tre tjejer då vi började med en rikgigt fin hotell frukost av högsta klass.

Tack kalleviken

Hej,
Tack för din fina recension och vi blir glada att läsa att du var så nöjd och att du upplevde vår personal som trevlig och hjälpsam.

Omdömet skrevs mars 31 2014

Vi var två par som bokade spahelg på Clarion. Vi bokade duobehandlingen spamassage och tyvärr var det en väldigt "mesig" massage trots att jag uttryckligen bad att hon skulle ta i. Inte värt pengarna alls. Själva spa:t var fint, men varning för lördageftermiddagar. Det var bl a en möhippa där och både bassängerna och bastuarna var fulla. Vi ombads byta om på våra rum eftersom omklädningsrummet var fullt!
Fram emot kl 17 började trycket att avta och först då blev det en mer avslappnad stämning i lokalerna. Då var det ljuvligt att hänga i utebassängen och på solaltanen med ett glas prosecco och det goda sällskapet.

2  Tack Mangosteenlover

Hej,
Härligt med spahelg hos oss. Tråkigt att läsa att ni inte var helt nöjda med massagen eller att det var mycket gäster på spa. Precis som du skriver tipsar vi alltid om att komma tidigt eller senare på dagen om man besöker oss på lördagar. Det är också lugnare under övriga delen av helgen eller vardagar.
Utedelen av poolen brukar alltid vara uppskattad och ett härligt häng i solen.

Omdömet skrevs februari 6 2014

Besökte Clarions Elements Spa, inte hotellet dock.

Spa:t är jättefint, fräscht och mysigt. Men det är ganska litet, för vad det ändå kostar att gå i hade jag kanske förväntat mig lite mer. Men samtidigt så var jag och tjejen i princip helt ensamma där, vilket ju såklart höjde det ändå mer. Så tips, gå en vardagsförmiddag om du kan! För hade det varit lite folk hade det med all sannolikhet snart känts trångt där.

Trevligt att kunna beställa in en öl också, även möjligt att köpa lunch/middag fanns därinne.
Sammantaget gillade jag det verkligen, och jag kommer komma tillbaka!

1  Tack Sebastian V

Hej!
Kul att ni gillade Elements Spa och helt rätt med ditt tips om att besöka spa en vardag. Då är det ofta mindre folk och man kan njuta av spa på egen hand. Våra paket med lunch eller middag uppe på spa är verkligen att rekommendera.

Resenärer som tittade på Elements Spa tittade också på

Besökt Elements Spa? Berätta vad du tyckte!