“Magic moment❤️, lunch på Herrängens”
Omdöme om Herrängens Gård

Herrängens Gård
Rankad som nr 797 av 3 398 Restauranger i Stockholm
Område: Älvsjö Område
Område: Älvsjö Område
Omdömet skrevs 22 februari 2020 från mobil enhet

Magic moment❤️, lunch på Herrängens Gård i Älvsjö.
Miljön, maten och inte minst personalens bemötande.
Missa inte detta Mates

Datum för besöket: februari 2020
Tack ohlsonj2016
herrangensgard, Ägare på Herrängens Gård, svarade på det här omdömetSvarade 23 februari 2020

Åh vad glada vi blir tack! Hoppas vi ses snart igen

Omdömet skrevs 27 augusti 2019

Vi var där för att äta lunch. Gården ligger fint vid Längsjön, gruset knastrar under skorna och plats finns för alla åtta, Maten var ok även om det var i dyrasre laget, det ingick ingenting i varmrätten (sallad, smör bröd och dylikt). Resten påminde mest om amatörernas julafton. Olika bestick bestick,konstiga vattenglas osv. Att man dessutam skall sortera glas porslin bestick i olika kärl gör att man inte köper kaffe på maten för 15 kroner.
Jag är besviken!

Tack Hans H
herrangensgard, Ägare på Herrängens Gård, svarade på det här omdömetSvarade 15 september 2019

Hej Hans

Tack för din respons så bra att få feedback och vi jobbar alltid på att bli bättre. På vardagar ingår bröd,smör, sallad och kaffe på maten.

Hoppas du ger oss en ny chans framöver. Vi har öppet tis-sön 11-16.

Välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 18 augusti 2019 från mobil enhet

Charmigt café vid Långsjön, trevligt både sommar och vinter. På sommaren kan man bada från bryggan och på vintern när långsjön frusit är det perfekt att starta en skridskotur här. Väldigt goda och vackra veganska avokadomackor som även uppskattas mycket av köttätare. Omtänksam personal som kommer med vatten åt hunden och extra fin service (det finns tex tamponger och hårspray på toaletterna för dem som behöver). Trevlig lekstuga för barn. Sköna utomhusmöbler.

Tack pelinelin
herrangensgard, Ägare på Herrängens Gård, svarade på det här omdömetSvarade 19 augusti 2019

Åh vad fint skrivet tack för ditt fina omdöme och hoppas vi ses snart igen!!

Omdömet skrevs 10 augusti 2019 från mobil enhet

Mycket trevlig oas mitt i villaidyllen! Dock ganska dyrt för att vara i förorten!

Har besökt gården vid flertalet tillfällen, både i den tidigare regin och nu med den nya efter årsskiftet, vilket upplyft!

Och vi är rätt sega av oss och kommer på att vi vill fika där rätt sent och då är det dessvärre rätt urplockat på fikat, inte så mycket att välja på, dock är det förståeligt, man vill ju förminska matsvinnet!

Tack Camilla K
herrangensgard, Ägare på Herrängens Gård, svarade på det här omdömetSvarade 14 augusti 2019

Kul att ni kom till oss och hoppas ni vill komma tillbaka!
From september har vi fyllt fikabord och massa mat tis-sön 11-16.

Ni hade nog dessvärre otur att det var urplockat för även om vi vill måna om matsvinnet brukar fikabordet vara väl påfyllt så hoppas vi ses snart igen!

Omdömet skrevs 27 juni 2019

Mycket god mat men ganska små portioner. Hade det funnits salladsbuffé med bröd som komplement skulle det varit 4 istället för 3. Kaffe eller te ingår inte efter maten vilket jag skulle uppskattat efter att betalt 190:- inkl dryck för en lunch.

Datum för besöket: juni 2019
Tack Meeri E
CeciliaLogdberg, Ägare på Herrängens Gård, svarade på det här omdömetSvarade 9 augusti 2019

Hej!
Vad roligt att ni varit hos oss. Från september kommer sallad, smör, bröd och kaffe/te ingå när man äter lunch hos oss på vardagar.

Hoppas vi ses igen!
Cecilia

Resenärer som tittade på Herrängens Gård tittade också på

Besökt Herrängens Gård? Berätta vad du tyckte!