“Vegetarisk vardagsmiddag”

Un Poco
Rankad som nr 100 av 3 767 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Bokningar
Område: Östermalm

Un Poco är en ganska högljudd restaurang. Stora Matsalen är ganska liten och bokar man bord för två sitter man ganska tätt intill en annan tvåa. Alltså, vill man ha en privat och mysig dejt kanske inte detta är första stället att gå till - i alla fall inte i rusningstid. Vid 18 var det tomt, vid 19 fullsatt. Hög musik, men rofylld stämning.

Åt en burrata till förrätt med sockerstekta tomater. Den var god, men inget speciellt. 140kr kändes lite häftigt för en burrata och några tomater vid sidan om. Serveras kall, även de stekta tomaterna. Till varmrätt tog jag den vegetariska raviolin med ricotta, brynt smör och salvia. Raviolin var smaklös i sig, men tillsammans med fröna på toppen + lite salt och peppar var den riktigt god. Möjligtvis lite för liten portion, hade jag inte haft en förrätt hade jag inte blivit mätt. Min flickvän tog en vegetarisk risotto som var lite för lös och inget speciellt. Till detta drack vi både vin och öl - här finns en generös dryckeslista. Servicen var mycket bra! Hit kan man gå för en vardagsmiddag för klassiska italienska rätter. Utbudet för vegetarianer skulle kunna utökas, hoppas!

Tack moakaaarlsson

Omdömet skrevs 14 augusti 2019 från mobil enhet

Vi var fem gäster som åt den stora avsmakningsmenyn. Riktigt bra mat och trevlig personal som kunde sitt.
Allt var fantastiskt gott men de tryffelstuvade makaronerna och raviolin tog nog hem priset som de två bästa rätterna.
Bra pris för så mycket mat! Så här i efterhand så kanske den mindre menyn hade räckt för oss men att välja avsmakningsmenyn var kvällens bästa beslut, rekommenderas varmt!!
Hit ska jag gå igen.

Datum för besöket: juli 2019
Tack 836gabriellan
Omdömet skrevs 7 augusti 2019 från mobil enhet

Super god italiensk mat.Trevlig och lyhörd personal som byter maträtter(vi åt stora avsmakningsmeny) i lagom takt och fyller på vin utan att det stör,har full koll på sina gäster.
Toppenbetyg, kan varmt rekommendera, mysig miljö, go mat och vin, vad mer kan man begära.

Tack JT7374
Omdömet skrevs 7 augusti 2019 från mobil enhet

Mycket god mat och utomordentligt bra service. Miljö, personal och mat var alla i samma nivå. Kan varmt rekommendera denna restaurang.

Tack Ofverbeck
Omdömet skrevs 5 augusti 2019

This is a must!!
En service precis såsom service ska vara, vänlig, snabb och osynlig på ett positivt sätt (tomma tallrikar försvann från bordet utan att det märktes)!
Trevlig presentation av de olika rätterna (vi tog lilla avsmakningsmenyn), vackert upplagda och med en ljuvlig smak i varenda tugga. Lilla menyn räcker lååångt om man inte är storätare.
Toppkvalitet och suverän kombo av tillbehören i varje rätt. Såå gott, vi rekommenderar ett besök med största värme.

Datum för besöket: juli 2019
Tack Michaela K

Resenärer som tittade på Un Poco tittade också på

Besökt Un Poco? Berätta vad du tyckte!