“Billigt, gott, mediokert intryck”
Omdöme om Libaneza

Libaneza
Rankad som nr 1 566 av 3 394 Restauranger i Stockholm
Område: Vasastan
Område: Vasastan
Omdömet skrevs 1 april 2018

Första intryck är inte så bra, med slitna markiser med julbelysning i vårsolen, klotter på fasaden och en stor hög med avfall längs med restaurangens kortsida. Bemötande är dugligt men inte så varmt.

Maten är däremot vällagad med väldigt gott kött och goda röror. Stora avsmakningsmenyn med grill rekommenderas, även om det blir väldigt mycket mat. Räkna med att bli rejält mätt! Tapasformen är ett kul sätt att äta när man är många också. Det blir väldigt informellt. Något hög syra i vissa rätter, medan det från grillen är det godaste jag ätit på länge. Löjligt billigt också.

Tack Gabriel L

Omdömet skrevs 19 december 2017 från mobil enhet

Trevlig familjär restaurang på lite udda adress. Lite långsam men trevlig service. Vi valde två olika meze att dela på. Sen kalla var klart att föredra. Tyvärr serverades varma och kalla rätter separat, vilket blev lite märkligt. Bra portioner i förhållande till pris.

Tack Gösta R
Omdömet skrevs 15 december 2017

En stark trea! Vi åt 7 varma + 7 kalla smårätter och mixgrill. Allt var väldigt gott och vällagat. Massa bröd, goda röror och piroger. Vi avslutade middagen med ett mindre berg av välkryddat och mört kött samt kaffe och baklava.
Vinutbudet är lite litet, personalen var trevlig och tillmötesgående. Det går väldigt bra att ta med mat överbliven mat i "doggy bag". Vi rullade hem!

Tack Moa A
Omdömet skrevs 2 juli 2017 från mobil enhet

Maten vi serverades smakade mycket bra. Vi båda åt kyckling och den var väl tillagad. Servicen var aningen långsam, det tog en bra stund innan vi fick in maten. Det kan man dock ha överseende med eftersom det smakade så bra. Jag hade definitivt givit högre betyg för snabbare service. Vi är sugna på att åka tillbaka för att prova avsmakningsmenyn, så ett bra intryck!

Tack minimusen
Omdömet skrevs 15 maj 2017 från mobil enhet

Jättegott, prisvärt och oerhört mättande! Undvik rätterna, ta stora menyn inklusive grill plus en flaska libanesiskt vin. En upplevelse!

Tack MagnusEriksson42

Resenärer som tittade på Libaneza tittade också på

Besökt Libaneza? Berätta vad du tyckte!