Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Pilt
Hällevik

Två nätter i början på september i en kall stad lyftes av värmen från personalen på hotellet.

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 5 sep. 2022
Sheraton står för klass och visst satt klassen och stilen i väggarna där om än det börjar bli lite slitet här och var. Bäst är ju läget där det ligger enbart ett hundratal meter från Centralstationen som vi kom ifrån. Överlag så är man nöjd, trevlig personal och god mat om än jag inte var nöjd med den rökta fisken till frukosten ena dagen. Kommer man från kusten så kan man den saken, vet hur det skall smaka... så som laxen smakade dagen innan..
Datum för vistelsen: september 2022
Ser du något problem med det här omdömet?
1 601 kr
2.6 km från Sheraton Stockholm Hotel
Pool
Visa fler hotell i Stockholm
Omdömet skrevs 31 augusti 2022 från mobil enhet

Man skall inte behöva bemötas i receptionen av någon som inte pratar svenska och även engelskan är bristfällig. Och sedan är det 127 steg från hiss till rum. Kändes som jag gick runt hela Kungsholmen. Men sedan blir det bra. Rummet helt ok med den bästa säng jag sovit i. Kuddarna ville jag stjäla med mig. Och rummet var klart fast jag var där redan 10.30. Fräscht gym men hann inte äta frukost. Och 6 minuter att gå till Arlandaexpress!!

Datum för vistelsen: augusti 2022
Restyp: Reste ensam
Tack Hassegurra59
Omdömet skrevs 6 juni 2022 från mobil enhet

Konferens och övernattning på Sheraton. Fick vänta länge på rummet, fick det inte förrän vid 19-tiden på kvällen. Fick i samband med detta oerhört dålig information från front desk. Ingen bedömning om när vi kunde få rummet. Inte ens en ursäkt.
Konferensrummet var i behov av en uppfräschning och matsalen var så högljud att det knapp gick att göra en konversation med sin bordsgranne vid såväl lunch, middag som frukost.

Datum för vistelsen: maj 2022
Restyp: Reste i arbetet
Tack levensvensson
GM office Stockholm, General Manager på Sheraton Stockholm Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 7 juni 2022

Bäste levensvensson,

Tack för att du tagit dig tid att ge oss dina kommentarer om din vistelse här på vårt hotell.
Det är aldrig roligt att höra att allt inte var till belåtenhet och det verkar ha varit flera faktorer som gjorde att allt inte blev helt som du förväntade dig.
Vi har tagit upp dina kommentarer inom chefsteamet och ser till att gå igenom våra rutiner med samtliga berörda.
Det minsta vi hade kunnat erbjuda var en ursäkt för att vi inte levererade en bättre upplevelse denna gång och vi passar på att göra det här.

Vi önskar att det hade kunnat vara annorlunda och om det är så att du kan tänka dig att ge oss en ny chans framöver så får du gärna höra av dig.

Vänliga hälsningar
VD

Omdömet skrevs 6 april 2022

Har bott på Sheraton säkert över 100 nätter genom åren , men kan konstatera att det inte längre är värt pengarna.
FOrtfarande klanderfritt men tekniken hänger inte med (ingen cromecast på rummet t.ex) och klart försämrad clublounge efter flytten till receptionen.
Fortfarande härlig utsikt från 8 våningen med balkong men priserna ....

Rumstips: 8e våningen med balkong
Datum för vistelsen: april 2022
Tack LarsE726
GM office Stockholm, General Manager på Sheraton Stockholm Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 7 april 2022

Bäste LarsE726,

Tack för din tid och dina kommentarer. Vi är oerhört ledsna över att läsa att vi inte riktigt verkar ha levt upp till förväntningarna såsom under alla dina tidigare vistelser.
Vi har av naturliga skäl gjort en del förändringar under det senaste året och hoppas nu att vi kan allt detta bakom oss.
Förändringar måste alltid ske men helst till de bättre och vi vet att framtiden ser ljusare ut.
Vi hoppas på en ny chans och önskar dig varmt välkommen tillbaka!

Med vänlig hälsning,
VD
Sheraton Stockholm Hotel

Omdömet skrevs 20 februari 2022 från mobil enhet

Detta forna lyxhotell från 1971 har fortfarande kvar en hel del av den känslan, men det där lilla extra saknas 2022 för att kännas lyxigt.
Däremot högsta betyg till personalen på alla avdelningar. Trevliga, hjälpsamma och kunniga.
Sköna sängar men vår balkong kändes mer som en militärbunker än en uteplats.
Frukosten däremot i toppklass.

Datum för vistelsen: februari 2022
Tack Doneri
Omdömet skrevs 30 januari 2022 från mobil enhet

Bodde i Juniorsvit fredag till söndag men vi fick be om att byta rum på lördagen pga. det dåliga skick som vårt första rum var i.

Hotellet har ändå sin charm och man kan känna 70-talets forna lyx och glamour i väggarna.

Det är ett hotell med många internationella gäster vilket märks då väldigt få i personalen pratar svenska.

Lång kö till incheckningen, en disk öppen kl. 17 en fredag. Här borde det finnas en priority check-in för Gold-/Platinum- och Titaniummedlemmar som andra hotell har.

Stora och rymliga rum med wifi, tv, kylskåp, vattenkokare och kaffemaskin. Skön och stor säng. Bra sällskaps del i rummet med fåtöljer och soffa. Badrummet var däremot litet, slitet och saknade helt normal svensk hotellstandard, snarare en standard man hade förväntat sig på ett vandrarhem eller enklare B&B.

Mycket trevligt entré och lounge.
Baren var också väldigt fin men personalen som jobbade i baren på lördagen hade noll koll. Var ner och beställde en flaska bubbel upp till rummet och fick den levererad först efter 1,5timme då efter att jag ringt två gånger och frågat om den var på gång. Gästen i baren innan mig ville beställa GT men fick själv instruera hur man gjorde.

Bra frukost men även här finns en del att önska såsom större utbud av laktosfria- och glutenfria alternativ. Personalen i frukosten hade ingen koll. På lördags frukost fick vi hämta kaffet själva och på söndags frukost fick vi kaffet när vi frågade vart det tagit vägen 10min efter vi blivit lovade kaffe till bordet.

Gymmet är stort och välutrustat men även här skulle en renovering behövas för att slippa "80-tals källargymskänslan"

Hotellet ligger fantastisk bra och centralt. Fin utsikt från rummen.
Bra parkeringsmöjligheter i garaget under hotellet. Dock saknas helt laddningsmöjligheter för elbilar.

Datum för vistelsen: januari 2022
2  Tack larzandersson
Management Team, General Manager på Sheraton Stockholm Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 2 februari 2022

Dear Mr. A,
Many thanks for recently having stayed with us and sharing your feedback with our friends on TripAdvisor. We appreciate the feedback and your colorful description of our hotel. We are glad to learn that you liked most of the room amenities, the inroom dining offering, our charm and the location.

It makes me and my team concerned to learn of your disappointment with reference to the experiences you described, especially since you are our valued Elite member. Unfortunately, I can but only apologize now for the shortcomings. And give you my assurance that we will rectify it with the team members; looking into the arrival experience, delivery times, dietary offering and conditions.
There are currently discussions and investigations on the electric charging in the garage with the operator - Parkman. I am confident that something convenient will occur in the future.

On a bright note, we are planning a renovation of the entire hotel in 2023.

Once again we sincerely apologize for our shortcomings. We do hope we have the opportunity to welcoming you back to show that we can do better.

Kindest Regards,
Lars