2 personer tittar på det här hotellet
Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Expedia.com156 US$
Sheraton.com184 US$
Orbitz.com156 US$
Priceline156 US$
eDreams156 US$
Omdömet skrevs 11 augusti 2021 från mobil enhet

Dessvärre så upplevs Sheraton som ett hyggligt 3 stjärnigt hotell och inget mer.

Vi fick ett frukost bord inne i ett anslutande konferens utan fönster. Frukost utbudet var inte det heller något utöver det vanliga som man förväntar sig på ett hotell som detta.

Rummet var väldigt enkelt, och trots att vi upplevde att det för dagen var sparsamt bokat fick vi ett rum med fönster inåt gården på vån 2.

En fördel är att garage finns i huset, dock ganska kostsamt 550:-/dygnet.

Summeringen är att det finns betydligt bättre hotell i Stockholm för samma pris som Sheraton.

Datum för vistelsen: augusti 2021
1  Tack 110rolandj
Omdömet skrevs 9 augusti 2021 från mobil enhet

Detta hotell ska vara ett 5 stjärnor men det kändes mer som 3.
Frukosten var så tråkig. Skinka, ost och rökt medvurst som pålägg. Leverpastejen var slut.
Äggröra (ej hemgjord), korv, hårt bacon, färdiga pannkakor och en äggstation där ingen stod. Jag fick tag på en personal som stekte ett ägg utan vidare passion. Trasigt ägg. Bröden tråkiga, ja allt var då tragiskt. En personal kom och skulle duka bort min tallrik medans jag fortfarande åt. Lite tråkig frukt.
I rummen var det sköna sängar. Man får själv beställa ifall man vill ha minibar. Såg ingen information om frukost på rummet.
Första dagen så kom städerskan till oss vid 16 men jag hörde ett par som inte fått städning den dagen.
Nästa dag så var det städat när vi kom tillbaka ifrån staden men de hade glömt att lämna kaffe ( ingen stor sak).
Om Sheraton ska leva upp till sina 5 stjärnor så måste det ske en stor uppryckning
Eftersom det var skyfall så var vi blöta och rummet var så pass rått(?) att regnjackan inte torkade över natten för att inte tala om våra kläder och skor.
Beställde 2 glas Cava i bistron och såg att det var 20% rabatt på all sparkning. När vi påtalade det för personen i baren som tog betalt så ryckte han på axlarna och sa, ja men nu är det försent?

Datum för vistelsen: augusti 2021
1  Tack CatherineSweden
Management Team, General Manager på Sheraton Stockholm Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 12 augusti 2021

Bäste CatherineSweden,
Stort tack för att ni tog er tiden och skrev denna feedback efter er vistelse hos oss. Det är tråkigt att läsa att vi inte lyckades leva upp till era förväntningar denna gång.
Samtliga synpunkter är framförda inom teamet, och vi följer upp så att vi levererar enligt förväntningarna framöver.
Vi vill ju vara så bra vi kan och vi ber om ursäkt för er besvikelse denna gång.
Vi hoppas trots ovan att vi får en andra chans och får välkomna er tillbaka till oss på en bättre upplevelse.

Med vänliga hälsningar,
Chefsteamet på Sheraton Stockholm

Omdömet skrevs 2 augusti 2021 från mobil enhet

Tyvärr så lever inte Sheraton Stockholm upp till 5* på långa när. Sheraton lever på gamla meriter.
Frukosten var så förfärlig - den når inte ens 1*. Kvaliteten kan liknas med Eldorado el ICA basic el sämre. Det var näst intill oätbar. Vi var 8 person och alla var rörande överens om att sämre frukost har vi inte ätit på ett hotell ens 3*.
Rummen var ok. Men de saknar liksom det som höjer standarden. Ingen touch. Vi bodde i juniorsvit - där saknades en tavla på väggen vilket var tydligt, det saknades en fåtölj, den ene lampan på minitoaletten var bränd. Det var halvt stopp både i vask och badkar. Dåligt med handdukskrokar på toaletten, ingen toaborste heller. De glömde byta alla använda glas vid städningen. De små flaskorna med schampo och annat var inte något att hurra för. Kändes inte lyxigt alls. Rummet var stort men ytan var dåligt utnyttjad. Inga krokar för jackor.
Baren på ett 5* hotell förväntar man sig verkligen också mer av. Vilken urtråkig style. Fanns inget inbjudande över huvudtaget - vem vill slösa sina pengar i en så medioker bar.
P:
Städningen var bra. Kul med en munsköljsflaska. Personalen hjälpsam och mycket serviceminded både i receptionen och på frukosten. Hjälpsamma till 1000. Här var det 5* utan tvekan. Läget är perfekt.
Bra med garage i huset!

Vilken tur att vi bokat via ett erbjudande och inte betalt fullt pris för då hade besvikelsen varit enorm. Fullpris är hotellet inte värt någon gång i den standard det håller nu!

Förstår att tiderna är och har varit kärva för alla hotel, men trots detta kan man hålla sin standard med bara lite möda. Ex dra ner på frukostutbudet men håll grym kvalitet.
Även om rummen är slitna se till att de är välskötta ändå - de små detaljerna.
Sänk från 5* till 4* el tom 3* för

Datum för vistelsen: juli 2021
1  Tack TerGan
Omdömet skrevs 5 juli 2021

Ett mycket bra hotell. Stora rum och sängar. Det var tyst, fräscht och fina rum. Vi hade ett dubbelrum med två dubbelsängar och det kändes ändå stort. Vi hade två fåtöljer. Man kunde välja att ha utsikt över vattnet. Dessutom låg det centralt.
Stort utbud vi frukosten. Det fanns det lilla extra som vatten på rummet. Personalen var mycket trevlig. Kommer gärna tillbaka. Coronasäkert.

Datum för vistelsen: maj 2021
1  Tack DinaR680
Omdömet skrevs 28 maj 2021

Bodde 2 nätter i Januari och fick då ett ostädat rum vilket städades medan vi var ute. Var tveksam till att boka igen men nu 2 rum och 3 dagar och rummen var bra, städade och bra komfort i sängar. Minibar på rummet borta!!. Vi besökte baren i foajén och torsdagskvällen blev det fel beställning trotts upprepande 2 gånger samt fel pris och långsam service trotts att vi var nästan ensamma. Fredagen middag i restaurangen super nice, men vi skulle beställa påfyllning på vinet 19.50 ingen personal i bar eller synlig, när det kom 20.03 var det försent att beställa. Service känslan saknas totalt. Ett sällskap från USA påpekade att det också ville beställa innan och varför ingen upplyste om "sista beställning" då svarade bartendern det är upp till gäster att hålla reda på ....Nivån på Sheraton har verkligen rasat det sista 2-4 åren. Nu blir det andra ställen nästa gång.

Datum för vistelsen: maj 2021
Restyp: Reste i arbetet