Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Expedia.com177 US$
Sheraton.com209 US$
Orbitz.com177 US$
Travelocity177 US$
CheapTickets177 US$
Omdömet skrevs 3 oktober 2020 från mobil enhet

Vi bodde i rum 505,stora sängar jättesköna,vi saknade på rummet toaborste,skohorn skedar till kaffebrickan.Dessutom var det rödmögel i duschen.
Jag tycker att hotellet sätter upp skjutdörrar till duschen allt vatten kommer utanför till trädörren blir förstörd.Det blir superhalt på golvet och det finns ingen duschskrapa. Och sen ta bort book of mormons.De flesta hotellen i Sverige har inte ens Bibeln kvar.Frukost var helt ok i corona tider.

Datum för vistelsen: oktober 2020
Tack 584susannak
Omdömet skrevs 26 september 2020 från mobil enhet

Då vi bokade Sheraton förväntade vi oss lite lyx och det där extra. Inget av detta infriades. Utebliven städning av rum. Mycket tråkig frukost, kan inte förstå vad alla positiva omdömen är baserade på. I baren kunde de inte blanda de mest enkla drinkar man kan begära av en bar. Men ta betalt, de kunde de. Nä Sheraton, tänk till. Vi kommer inte igen

Datum för vistelsen: september 2020
1  Tack jonna_958
GM office Stockholm, General Manager på Sheraton Stockholm Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 29 september 2020

Bästa jonna_958,

Så otroligt tråkigt att höra att ni blev så besvikna över besöket här hos oss.
Jag hoppas att ni fick ta del av den information som vi ger ut vid incheckningen, bl a det brev som förklarar hur våra procedurer för städning (som måste beställas av gästen) och frukost ser ut.
Jag har vidare befordrat era kommentarer inom teamet så att vi följer upp angående informationen om de nya rutinerna, som tyvärr måste finnas för tillfället. När det gäller drinkarna i baren, så är vår baransvarige informerad.

Vi ber om ursäkt för er upplevelse och hoppas att ni trots allt hade det trevligt tillsammans och kunde njuta av Stockholms utbud.

Med vänlig hälsning,
Lars van der Most
VD

Omdömet skrevs 31 augusti 2020 från mobil enhet

Tog ett sommarpaket, superior rum,
välkommstgåva, frukost och 300 kr/natt att spendera på mat eller i baren. Allt var perfekt, kom tidigt men fick rummet. Tycker dom gjort ett fint jobb med att försöka göra det Corona säkert också. Alla bar munskydd, borden rengjordes med sprit så fort gästen lämnade etc.
Städningen var bra. Minibaren var tom, det var den inte sist vi bodde där. Vet inte riktigt varför.
Men sammanfattningsvis, bra bemötande och bra boende fick vi.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Skogsborg
Omdömet skrevs 4 augusti 2020

Bokade ett Summer Package, som skulle inkludera, sen utcheckning, frukost, uppgradering till Superior rum med utsikt, en välkomst gåva på rummet samt 300:- kr per dygn att använda för mat och dryck på hotellet. Ingenting som utlovades infriades på ett proffesionellt sätt.
Incheckning visste inte receptionisten vad paketet innehöll, vi fick efter diskussion ett Superiorrum med det saknades välkomstgåva och badrockar, damm saknades dock inte. Efter påtalat att vi saknat badrock två gånger kom husfrun med rockar. Välkomstgåva på rummet visste inte receptionen vad det skulle vara så den uteblev. Hela hotellet är slitet och ostädat, rummen städades inte under vistelsen ville man ha städat fick man be om det. Hotellfrukosten var en av den sämsta vi upplevt, bad att få grovt bröd men detta kunde de inte erbjuda på grund av Corona upplyste serveringspersonal om, äpplejuice kunde de inte heller erbjuda endast ett glas apelsinjuice. Ville man ha omelett kostade den 79:-, Bättre frukost och utbud på McDonald. Våra 300:- kr som kunde användas till mat och dryck per dygn debiterade receptionisten på vårt kort, då vi bestred den kostnaden skulle hon kolla upp våra uppgifter och sätta tillbaka pengarna efter några dagar om det stämde. Efter en lång diskussion på engelska då det var det språk hon kunde, bad vi få prata med en ansvarig först då fördes våra pengar tillbaka. Hela upplevelsen av hotellet andades vi ger inget om inte gästen ber om det + att det var dammigt och slitet.

Datum för vistelsen: augusti 2020
2  Tack 697piak
elisabet sonneryd, Guest Services / Front Office på Sheraton Stockholm Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 6 augusti 2020

Bästa 697piak,

Det är helt klart att vi inte fullt ut har lyckats leverera det som ni förväntade er och det måste så klart ha varit en stor besvikelse. Vår VD är inkopplad och har personligen tagit upp alla aspekter med de berörda och gått igenom er detaljerade feedback som ni även påtalat i vår gästundersökning. Självklart ska vi leverera det vi lovar; allt i från ett profesionellt bemötande överlag på hotellet, samtidigt som våra gäster ska få det som ingår i bokningen.

Det är oerhört tråkigt att det blev så här, och återigen måste jag, på vägnar av oss alla, få betona att vi är uppriktigt ledsna för hur det hela avlöpte.

Tack för att ni talade om för oss hur ni upplevde det hela. Vi hoppas på att få en chans att återupprätta förtroendet framöver.

Med vänlig hälsning,
Chefsteamet, Sheraton Stockholm

Omdömet skrevs 23 juli 2020

Mitt i Corona sommaren kunde en kortsemester i Stockholm passa och två nätter på Sheraton borgade för en avkopplande resa. Stor besvikelse, inredningen är gammal och sliten. Att det är gammalt, kunde ha sin charm, men inte att det upplevs slitet. Därtill handdukarna, små, tunna och slitna, varmvatten i duschen kom knappt efter 5 min spolning, andra småsaker som inte finns eller fungerar. Frukosten var corona-anpassad, och det är förståeligt, men personalen verkade ovana, pannkakor som var sega, hårda, i kanterna därtill.

Sheraton är långt ifrån att platsa som ett bra city hotell i sin nuvarande tappning.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack MickeGbg
Svar från företaget:Svarade 24 juli 2020

Bäste MickeGbg,

Tack för kommentarerna. Att "hemestra" är något de flesta av oss gör i år och det är tråkigt att ni inte kände er helt nöjda med er kortsemester hos oss.
Samtliga synpunkter är framförda inom teamet, och vi följer upp så att vi levererar enligt förväntningarna framöver.
Vi vill ju vara så bra vi kan och vi ber om ursäkt för er besvikelse denna gång.
Om ni kan tänka er att ge oss en andra chans, hör gärna av er så kommer vi att se till att få allt på plats.

Med vänliga hälsningar,
Chefsteamet på Sheraton Stockholm